bazarnews

همگام با روندهای پیشرفت به سوی رایانش ابری در جهان

رایانش ابری آینده دنیای کسب‌وکار و فن‌آوری در دنیاست و در این راستا شرکت ابرستان، با رونمایی از نرم‌افزارهای ابری آنلاین حسابداری، فکس اینترنتی، پیامک ، میزبانی وب ابری و سایر محصولات، خدمات مبتنی بر رایانش ابری را در سطح جدیدی در ایران ارائه کرده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت ابرستان (Abrestan)، رایانش ابری (Cloud Computing) یکی از مهم‌ترین و با رشدترین فن‌آوری‌های دهه اخیر بوده است. شرکت معتبر تحلیل اطلاعات گارتنر، میزان ارزش این صنعت در جهان در سال 2017، را به میزان 250 میلیارد دلار و حجم صنعت نرم‌افزارهای تحت وب (Saas)، را در این سال، رقم حیرت انگیز 45 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است (منبع). این عدد، نشان از رشد استفاده کسب‌وکارهای جهان از سرویس‌های اینترنتی و یا نرم‌افزارهایی است که به صورت سرویس‌های مبتنی بر وب (SaaS) ارائه می‌شوند.

دکتر علیرضا مجاهدی، مدیر عامل شرکت ابرستان و کارشناس صنعت رایانش ابری در مورد اهمیت این ارقام و روندهای جهانی آن می‌گوید: «از دهه‌‎های قبل مشخص بود که دنیای تکنولوژی و وب چگونه آینده جهانی که در آن زندگی می‌کنیم را تغییر خواهد دید. اما پس از رشد بزرگ دنیای وب در دهه اول قرن بیست ویکم و بخصوص در پی نیاز به قطع وابستگی اطلاعات سازمان از ساختمان مرکزی در پی حادثه 11 سپتامبر، در سال‌های اخیر همه جا صحبت در مورد رایانش ابری است و اینکه آینده تکنولوژی‌های جدید و کسب‌وکارهای آینده با این فن‌آوری متحول خواهد شد. به عبارت دیگر در آینده‌ای نه چندان دور، به جای اینکه نرم‌افزارها بر روی کامپیوترها و سرورهای داخلی یک شرکت نصب شوند، دیگر کافی است از روی یکی از سیستم‌های ابری اجرا شوند.»

وی امنیت بسیار بالا، سرعت و آسانی در استفاده را از دیگر مزایای استفاده از رایانش ابری ذکر کرد و افزود: «اکنون بسیاری از شرکت‌های جهان و حتی افراد، به جای خرید نرم‌افزارهایی چون حسابداری، مدیریت ارتباط با مشتری، میزبانی وب و برای تامین هزاران نیاز دیگر، از نرم‌افزارهایی که به شکل سرویس آنلاین ارائه می‌شود استفاده می‌کنند که این امر باعث شده کسب‌وکارها به جای هزینه‌های گزاف انتخاب و خرید نرم‌افزارها، وقت خود را صرف رشد کسب‌وکار خود و استفاده واقعی از نرم‌افزارهای آنلاین کنند. نرم افزارهای ابری یک ارتقا تکنولوژی در نسخه های آنلاین و نرم افزارهای تحت وب محسوب میشود.»

در زمینه سیستم‌های مبتنی بر رایانش ابری، شرکت ابرستان، به عنوان یکی از متخصص ترینها در این صنعت در ایران شناخته می‌شود. محیط امن و پایدار، بدون محدودیت دسترسی زمانی و یا فیزیکی کاربر، ویژگی بارز نرم‌افزارهای مبتنی بر رایانش ابری ابرستان است.

نرم‌افزار حسابداری ابری آنلاین «کسب» ابرستان از برجسته‌ترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود که به زودی عرضه شده و پیش بینی میشود مورد استقبال و استفاده شرکت‌های ایرانی و  حتی اصناف زیادی قرار بگیرد.

مجاهدی در زمینه این سامانه و مزایای آن اظهار داشت: «نرم‌افزار حسابداری ابری کسب، کار مدیران را ساده و دغدغه‌های آنها را کمتر کرده است. برای بسیاری از شرکت‌ها، استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری نصب شده بر روی سیستم‌ها چالش بزرگی است. حفظ و امنیت اطلاعات، ویروس‌های کامپیوتری، نصب و راه‌اندازی، نیاز به آپدیت‌سازی مداوم و نیاز به پشتیبانی مداوم نرم‌افزار با هزینه های گزاف، همگی ضرورت استفاده از نرم‌افزارهای ابری حسابداری را دوچندان می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ابری «کسب»، اطلاعات کاربر در سطح ابری نگهداری می‌شود و در همین سطح پردازش می‌شود. یعنی نه نیازی به ذخیره محلی اطلاعات است و نه نیازی به نصب نرم‌افزار یا اپلیکیشن روی لپ تاپ، پی‌سی یا موبایل و تبلت. و حتی اگر در حادثه ای تمام کامپیوترهایتان از بین بروند اطلاعات شما همیشه در دسترستان باقی میمانند.»

به گفته مجاهدی، نرم افزار آنلاین کسب ابرستان، به صورت مولتی پلت‌فرم بوده و علاوه بر نسخه‌ی ابری، در نسخه‌های دسکتاپ،  تحت شبکه و سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس نیز عرضه می‌شود که اطلاعات بر روی این دستگاه‌ها قابلیت هم‌رسانی (Sync) را دارند و به این ترتیب، دسترسی به اطلاعات به‌روز و در لحظه و به صورت امن، توسط چند کاربر و از هر مکانی ممکن است.

ابرستان از متخصصین با تجربه ای در حوزه مدیریت کسب و کار بهره میبرد و از توانایی های بالایی در زمینه تحلیل کسب و کار برخوردار است که با بکار گیری روشهای هوش تجاری BI و تحلیل داده های انبوه Big Data خدمات ارزنده تری را به تدریج برای مشتریان خود آماده و عرضه خواهد نمود و در حال حاضر به منظور افزایش امنیت و حفظ محرمانگی اطلاعات پروتکلهای ارتباط امن SSL و امنیت اطلاعات کاربر را برقرار نموده است. ابرستان دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره بوده و در ستاد ساماندهی ثبت شده است.

گفتنی است شرکت ابرستان، توانسته است از سایر محصولات مبتنی بر پردازش ابری همچون میزبانی وب ابری با قابلیت منابع شناور، سامانه پیامک و خدمات پیام صوتی ابرستان و سامانه فکس اینترنتی نیز رونمایی کند که این خدمات و محصولات در سایت این شرکت به آدرس abrestan.com قابل دسترسی هستند.

 





انتشار محتوا:اخبار رسمی