bazarnews

کد خبر:13960301249506679
تاریخ انتشار:1 خرداد 1396 - 16:11

اواخر سال گذشته بود که کمپین «زیبا در هر سنی» به همت برند «داو» متولد شد. آن‌گونه که از بازتاب رسانه‌ای این کمپین اجتماعی می‌توان برداشت کرد، هدف و آرمان این حرکت اجتماعی، یادآوری نقاط مثبت و موفق زندگی زنان در میان هیاهوی زندگی روزمره است.


به گزارش روابط عمومی برند «داو»، اواخر سال گذشته بود که کمپین «زیبا در هر سنی» به همت این برند متولد شد. آن‌گونه که از بازتاب رسانه‌ای این کمپین اجتماعی می‌توان برداشت کرد، هدف و آرمان این حرکت اجتماعی، یادآوری نقاط مثبت و موفق زندگی زنان در میان هیاهوی زندگی روزمره است. گاهی هیاهوی زندگی، شخص را به حاشیه‌ای می‌کشاند که این حاشیه، تمامی راه گذشته شخص را زیر سؤال می‌برد. این کمپین در مدت زمان انتشار خود، توانست با بازتاب مثبت زنان ایرانی، کارشناسان و فعالان حوزه زنان مواجه شود.

گفتگوی خانم خلبان فهیمه احمدی دستجردی، پایه‌گذار انجمن بانوان هوانوردی ایران با رسانه‌ها، سرآغاز انتشار بازتاب رسانه‌ای این کمپین بود. این گفتگو که چندین ‌بار در رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور بازنشر شد، با محوریت بازگشت اعتمادبه‌نفس در زنان و افزایش باور درونی منتشر شد، توانست روحیه نشاط و خودباوری را در میان بانوان هوانوردی ایران ایجاد کند. هوانوردی ایران، سال‌هاست در فضای مردسالار اداره می‌شود و در سال‌های اخیر، زنان متخصص ایرانی توانسته‌اند در جایگاه خلبان، مهندس و مراقبت پرواز به این صنعت پیچیده ورود پیدا کنند، اما هم‌چنان رشد و توسعه جایگاه زنان در هوانوردی کشور، نیازمند بینش متفاوت است.

خانم فریال مستوفی، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و کارآفرین برتر کشور از جمله افرادی است که در حمایت از کمپین «زیبا در هر سنی»، به گفتگو با رسانه‌ها پرداخت. مستوفی به عنوان یک بانوی کارآفرین موفق، در طول مصاحبه خود به نقش زنان در اقتصاد کشور و هم‌چنین جایگاه باور و تکیه بر تلاش فردی، پرداخت و یادآور شد که زنان ایرانی، می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد کشور داشته باشند و خودباوری زنان، عامل محرک این توسعه است.

خانم دکتر صدیقه ببران، کارشناس رسانه و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات، نام آشنای دیگری است که گروه رسانه‌ای برند داو، با آن به گفتگو پرداخت. ببران، به نقش رسانه‌ها و هم‌چنین جایگاه کمپین‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌های نوین اجتماعی اشاره کرد. به گفته وی، کمپین‌های اجتماعی به خوبی توانسته‌اند در جامعه حضور پیدا کنند و شبکه‌های اجتماعی به بستر مناسبی در جهت انتشار اهداف کمپین‌ها تبدیل شده‌اند. ببران معتقد است که خودباوری یک نیاز درونی برای زنان است، اما جامعه نیز باید این موضوع را درک کند و زنان در جایگاه‌های شغلی و پست‌های بالای دولتی قرار گیرند تا این خودباوری در میان زنان جامعه فراگیر شود.

خانم زهرا سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی که با 32 سال سن، عضو کمیسیون اقتصادی و سخنگوی فراکسیون زنان است نیز در این خصوص، معتقد است که زنان ایرانی دارای ظرفیت زیادی در تثبیت جایگاه خود دارند. موفقیت‌های چشم‌گیر زنان در تمامی حوزه‌های تخصصی کشور قابل مشاهده است و دیگر کسی را نمی‌توان یافت که منکر نقش زنان در توسعه کشور باشد.

در کنار گفتگوی چهره‌های شاخص اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، استقبال جامعه از این کمپین، شاهدی بر نفوذ این حرکت اجتماعی در میان مردم است. براساس آمار گروه رسانه‌ای این کمپین، ویدیوی این حرکت موفق اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی مخاطب خوبی داشته و هنرمندان بسیاری نیز در حمایت از این کمپین به انتشار آن دست زده‌اند.

این کمپین در حالی به روزهای پایانی فعالیت خود نزدیک می‌شود که زنان ایرانی سال 96 را با آموزه‌های این کمپین اجتماعی آغاز کردند و امید است سال جاری، فرصتی برای تغییر بینش جامعه به زن و جایگاه مؤثر آن باشد.





انتشار محتوا:اخبار رسمی