bazarnews

کمپین «همتوان» با هدف فراهم کردن شرایط برای دورکاری معلولان و کاهش هزینه‌های کسب و کار مدتی است که آغاز به کار کرده است و در این مقاله نحوه همکاری با این کمپین توضیح داده شده است


به گزارش دبیرخانه کمپین همتوان، این کمپین شما را به همکاری برای تغییر شرایط کار معلولان دعوت می‌کند.

عضو یک سازمان دولتی هستید؟ مالک یک شرکت خصوصی هستید؟ خبرنگار و یا صاحب یک رسانه هستید؟ یک داوطلب با انگیزه و پرانرژی هستید؟ کارفرمایان، خبرنگاران، معلولان، فعالان اجتماعی، هنرمندان، شهروندان عادی و ... همه می‌توانند به کمپین همتوان بپیوندند و ما را در رسیدن به اهداف اجتماعی یاری کنند. این حمایت می‌تواند به 3 طریق اجرایی، رسانه‌ای و معنوی انجام بگیرد. در این یادداشت با توجه به اهداف و ماموریت‌های کمپین همتوان پیشنهادهای همکاری با همتوان را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

یک شهروند عادی هستم، چطور می‌توانم به کمپین همتوان کمک کنم؟

معلولان با اینکه درصد قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند ولی به دلایل گوناگون در جامعه دیده نمی‌شوند و حضورشان در فضای عمومی شهر محدود است، درصد قابل توجهی از آن‌ها هم نمی‌توانند هیچ شغلی در جامعه بیابند، برای تغییرات نگرش فرهنگی به معلولان نیاز به حمایت معنوی تمامی شهروندان داریم. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، می‌توانید در مورد پروژه صحبت کنید و آن را منتشر کنید. مهم نیست چند نفر در شبکه های اجتماعی شما عضو هستند، فقط کافی است با لحن مخصوص خودتان، در مورد کمپین همتوان صحبت کنید. اگر همین کار ساده، باعث شود که یک نفر به سمت کمپین جذب شود، یعنی این که حمایت معنوی ما جواب داده است و در موفقیت پروژه مشارکت داشته ایم.

می‌توانید پست‌های همتوان در شبکه‌های اجتماعی را به اشتراک بگذارید، می‌توانید آن را به دوستان خود معرفی کنید. می‌توانید با دوستان و آشنایان‌تان از مشکلات معلولان بگویید.

شما می‌توانید فرم حمایت از کمپین همتوان را همین حالا پر کنید.

 

متخصصان چه کمکی می‌توانند به کمپین ‌همتوان بکنند؟

نظرات متخصصان، صاحب‌نظران و افراد با تجربه همواره می‌تواند برای ما راهگشا باشد، برای همین از هر فرصتی برای مشاوره و طرح مسئله خود استفاده خواهیم کرد. کمک فکری مددکاران اجتماعی، جامعه‌شناسان و فعالان اجتماعی در موفقیت و هدف گذاری صحیح کمپین همتوان مورد نیاز است.

برای ارتباط با ما با شماره تلفن 28429918-021 تماس بگیرید و یا به [email protected] ایمیل بفرستید.

 

رسانه‌ها چه کمکی می‌توانند به کمپین همتوان بکنند؟

نشریات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری با تهیه گزارش و یا اشتراک اخبار همتوان می‌توانند به ما کمک کنند. برای رسیدن به اهداف خود نیاز به کمک همه رسانه‌ها داریم. ما اخبار کمپین و گزارش‌های مربوط به معلولان را برای رسانه‌ها می‌فرستیم و همین طور در صورتی که بخواهند درباره معلولان و یا کمپین همتوان گزارش یا یادداشتی تهیه کنند، تمام اطلاعات لازم را در اختیارشان خواهیم گذاشت.

خبرنگاران می‌توانند با مصاحبه با معلولان و تهیه گزارش صدای این جامعه خاموش را به گوش همه مردم برسانند.

رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی می‌توانند بنر کمپین همتوان را در سایت و یا پایگاه خبری خود قرار دهند. رسانه‌ها می‌توانند نظر هنرمندان و روشنفکران درباره وضعیت معلولان را جویا شوند و آن‌ها را به حمایت از کمپین همتوان ترغیب کنند.

 

کارفرمایان چه کمکی می‌توانند به کمپین همتوان بکنند؟

کارفرمایان می‌توانند به دوصورت در این کمپین ما را یاری کنند.در صورت نیاز به نیروی کار معلولان می‌توانند فرم درخواست را پر کنند تا مجرب‌ترین معلولان برای دورکاری به آن‌ها معرفی شوند.

کارفرمایان همچنین می‌توانند به صورت معنوی از ما حمایت کنند، برای این کار می‌توانند بنر سایت همتوان را در وب‌سایت کسب و کار خود قرار دهند و یا در شبکه‌های اجتماعی مربوط به تجارت خود اخبار همتوان را به اشتراک بگذارند.

اگر کارفرما هستید همین حالا می‌توانید فرم ثبت نام در کمپین ویژه کارفرمایان را پر کنید.

 

معلولان چه کمکی می‌توانند به همتوان بکنند؟

معلولان می‌توانند از تجربه زیسته خود برای ما بگویند. مطمئناً آن‌ها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی که معلولان در جامعه با آن روبرو هستند در بهتر شدن این کمپین می‌توانند ما را یاری کنند. معلولان علاقه مند می‌توانند در کارهای اجرایی و تولید محتوا به ما کمک کنند.

معلولان همچنین در صورت تمایل به دورکاری می‌توانند فرم‌ مخصوص کارجویان را پر کنند.

اگر مایل به استخدام هستید الان می‌توانید فرم ثبت نام کارجویان معلول در کمپین همتوان را پر کنید.

 

این متن با مشارکت جمعی گسترده‌تر خواهد شد. شما چه راهکارهایی برای موفقیت بیشتر کمپین همتوان در ذهن دارید؟ با ما در میان بگذارید.





انتشار محتوا:اخبار رسمی