bazarnews

کد خبر:13961004273147979
تاریخ انتشار:6 دی 1396 - 14:25
تمامی آنچه که باید در رابطه با بازاریابی تلفنی بدانید

بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از طریق تلفن با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعاتی را به او می‌دهد، آن‌ها را برای ارتباط با شرکت ترغیب کرده تا در نهایت بتواند محصولی را بفروشد.

بازاریابی و فروش تلفنی چیست؟

مخاطب :مشتری احتمالی، مشتری بالقوه و مشتری بالفعل. در این نوع شیوه‌ی فروش، مشتری، فروشنده را نمی‌بیند و نمی‌شناسد، ولی اگر فروشنده از شیوه‌ی صحیح و حرفه‌ای ارتباطی استفاده کند، مشتری می‌تواند با او ارتباط برقرار کند و به خرید کالا یا خدمات تمایل نشان دهد. این نوع بازاریابی جزو شیوه‌های مستقیم بازاریابی محسوب می‌شود و مشتری و فروشنده به‌صورت هم‌زمان و زنده با یکدیگر در ارتباط هستند.

 یکی از مهم‌ترین مزایای فروش تلفنی، صرفه‌جویی در هزینه‌هاست.

هزینه‌ی زمانی و مالی‌ای که برای دعوت از مشتری برای حضور او در دفتر کار یا نمایندگی فروشتان یا برای حضور خودتان در محل کار مشتری صرف می‌کنید، ازجمله هزینه‌ی پذیرایی و حضور کارکنان و زمانی که باید برای قرار ملاقات با او و انتظار برای از راه رسیدن او صرف کنید، ده‌ها برابر بیشتر از زمان و هزینه‌ای است که برای برقراری تماس تلفنی با مشتری‌تان صرف می‌کنید. البته کارشناسان فروشی که از این شیوه استفاده می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که بازدهی این شیوه زمانی تثبیت و تضمین می‌شود که فرد در این زمینه آموزش‌ دیده و با جزئیات و نقاط قوت و ضعف آن آشنایی کافی داشته باشد؛ در غیر این صورت، نه‌تنها از تماس‌های تلفنی بی‌شماری که برقرار می‌شود، تعداد بسیار کمی به نتیجه و عقد قرارداد فروش منجر می‌شوند، بلکه هزینه‌ی سنگینی هم از لحاظ هزینه‌ی تماس تلفنی با مشتریان به شرکت شما تحمیل خواهند کرد.

 نکته مهم در بازاریابی تلفنی:

 بازاریابی تلفنی یکی از راه‌های اجرایی و زیر مجموعه بازاریابی مستقیم است. بازاریابی تلفنی ابعاد گسترده‌ای دارد و در بسیاری از اوقات که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و یا مقرون‌به‌صرفه نیست، کارایی بیشتری دارد.

متأسفانه بیشتر صاحبان کسب‌ و کار ارزش بازاریابی تلفنی را دست‌کم می‌گیرند و برای آن‌وقت نمی‌گذارند. بسیاری از بازاریاب‌ها فکر می‌کنند که فقط مراجعه حضوری اثربخش است و بازاریابی تلفنی تلف کردن انرژی است. درصورتی‌که در بسیاری از مواقع تماس تلفنی به همان اندازه مفید و حتی در مواردی نیز اولویت دارد.

برای برقراری ارتباط با افراد مهم مخصوصاً در دفعات اول، تماس تلفنی مفیدتر به نظر می‌رسد. توصیه می‌شود که تماس‌های خود را در ابتدای صبح برقرار کنید. درواقع صبح زود و آخر وقت که منشی‌ها رفته‌اند زمان‌های مناسبی برای تماس با یک مدیر است.

مدیر و موسس: علی محمدی 

تنها وب سایت تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش تلفنی





انتشار محتوا:اخبار رسمی