اگر نیاز به اجرای کمپینهای تبلیغاتی و تبلیغات مستمر باشد، نیاز به یک مشاور تبلیغاتی برای تدوین و پیاده سازی ایدهها، برای هدفمند کردن بودجه و هزینهی مصرف شده در تبلیغات را در راستای فروش بیشتر و افزایش سودآوری، در کسب کارها احساس میشود.
یک مشاور تبلیغاتی چه کاری انجام میدهد؟
مشاور تبلیغات بر راهی که کسب و کار در ارتباط برقرار کردن با مشتریان فعلی و آینده پیش گرفته است، تمرکز میکند و کسی است که روند و بازار هدف را درک میکند. شرکتها مشاوران تبلیغاتی را برای استفاده از تخصص آنها در ارزیابی کمپینهای تبلیغاتی و ارائهی پیشنهادات در زمینهی پیشرفت استخدام میکنند.
اولین گام به عنوان یک مشاور تبلیغاتی، درک کامل از کسب و کار مشتری است. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک شیرینی پزی است، آیا از طریق موسسات خرده فروشی، فروش انجام میدهند؟ یا رستورانها؟ آیا آنها برای عموم کار میکنند؟ آیا محصولی خاص برای گروهی خاص را تهیه میکنند، مانند کیکهای خاص یا کیک عروسی؟
با استفاده از این اطلاعات، مشتری را از طریق تبلیغات به هدفی که مد نظرش است، میرسانید. شما رادیو، روزنامه، مجلات، تبلیغات آنلاین، نشریات محلی، بیلبوردها، سایتهای شبکههای اجتماعی و گزینههای تلویزیونی را ارزیابی میکنید.
سپس نیازهای مشتری و بودجه او را در نظر میگیرید و از خلاقیت خود برای ایجاد گزینههای بازاریابی منحصر به فرد برای هر مشتری استفاده میکنید. این وظیفه به سادگی پاسخ دادن به یک سوال تا تهیه یک برنامه تبلیغاتی کامل که در آینده گسترش یابد است.
شما همهی این کارها را با این هدف بزرگ انجام میدهید که مطمئن باشید مخاطبان هدف پیام را میشنوند. برای رسیدن به این هدف، باید از تکنیکهای تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار استفاده کنید؛ اما حتی بیشتر از آن، باید بدانید مشتری شما با مشتری خود چگونه ارتباط برقرار میکند و در صورت نیاز آن را برای نتایج بهتر تغییر دهید.
مشاوره تبلیغاتی آنلاین یا آفلاین به دو روش پروژهای یا مشاوره تبلیغات ساعتی صورت میپذیرد.
در ادامه به شرح وظایف و مسئولیتهای مشاور تبلیغاتی خواهیم پرداخت:
برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی تبلیغ بهتر، و مشاوره تبلیغاتی با آژانس خلاقیت کروشه در ارتباط باشید.