bazarnews

کد خبر:13961115279877793
تاریخ انتشار:17 بهمن 1396 - 9:35
تحلیلگران شیائومی را با اپل مقایسه می کنند

شیائومی در سال 2014 به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شد. در پایان سال 2014، این شرکت 1.1 میلیارد دلار سرمایه دریافت کرد که ارزش آن را به 45 میلیارد دلار رساند. در مدتی کوتاه، این شرکت به موقعیت رقابت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رسید و تحلیلگران آن را با اپل مقایسه می‌کنند

رشد سریع شیائومی و رقابت با اپل

شیائومی‌ یک شرکت مستقر در پکن است که محصولاتی متنوع و از جمله گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. کلمه شیائومی‌در لغت به معنای «ارزن» است که دانه‌ای غذایی در نقاط مختلف جهان محسوب می‌شود.

این شرکت در ماه ژوئن 2010 به عنوان همکاری میان چند شریک از جمله توسعه دهنده تراشه موبایل کوالکام و  یک شرکت سرمایه گذاری متعلق به دولت سنگاپور، توسط لی جون تاسیس شد. وی در حال حاضر در سمت رئیس و مدیر اجرایی شیائومی‌ است. اولین محصول این شرکت، یک نرم افزار اندروید بود که با اولین تلفن خود، Mi1 در اوت 2011 عرضه شد.

پس از آن، رشد شیائومی‌ سریع بود. در سال 2014، این شرکت به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شد. در پایان سال 2014، شیائومی‌1.1 میلیارد دلار سرمایه دریافت کرد که ارزش آن را به 45 میلیارد دلار رساند. در مدتی کوتاه، این شرکت از نقطه شروع، به موقعیت رقابت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رسید. تحلیلگران آن را با اپل مقایسه می‌کنند. محصولات آن در بازار قیمت‌های پایین و نیز بالا را پوشش می‌دهد.

این کمپانی در نظر دارد قلمرو خود را به خارج از آسیا نیز گسترش دهد. رشد سریع این برند و رقابت آن در بازار گوشی‌های هوشمند خیره کننده است. اگر شیائومی‌ بتواند به این روند ادامه دهد، در نهایت می‌تواند در این بازار با اپل رقابت کند.

در سال 2017، Xiaomi پنجمین شرکت بزرگ تلفن هوشمند جهان نام گرفت. رشد قوی Mi باعث شده که این شرکت به یک پدیده تبدیل شود که توجه رسانه‌های داخلی و خارجی زیادی را جلب کرده است. به نوعی، این رسانه‌ها نیز بخشی از کمپین بازاریابی شیائومی‌ شده‌اند. در حال حاضر هیچ کمپانی داغ‌تر و پرسر و صداتر از شیائومی‌ وجود ندارد.

اما غیر از گوشی‌های هوشمند، شرکت شیائومی‌ محصولات دیگری مانند تبلت، لپ تاپ و TV باکس نیز تولید می‌کند. همچنین به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دیگر، از جمله فناوری‌های خانه هوشمند بوده است. در این راستا لوازم الکترونیکی مصرفی مختلف و نیز اکوسیستم دستگاه‌های هوشمند (IoT) را گسترش داده است.

با این همه، سوالی که به ذهن مبادرت می‌کند این است: کجا می‌توان این محصولات جذاب را تهیه کرد؟ بازارهای اصلی شیائومی‌ در چین، هند و اندونزی هستند؛ اما فروشگاه شیائومی‌ در ایران کجا است؟

شیائومی‌شاپ (فروشگاه شیائومی‌ایران) یک فروشگاه اینترنتی است که با هدف عرضه مستقیم و برای رساندن آسان و راحت محصولات شیائومی‌ به دست مصرف‌کنندگان راه اندازی شده است.

شیائومی‌ شاپ به طور تخصصی و جامع دارای محصولات و کالاهای شیائومی‌ است که سعی می‌کند این کالاها را بدون واسطه و با بهترین قیمت به دست شما برساند. هرچند که دامنه تنوع محصولات شیائومی‌ به قدری وسیع است که تهیه همه‌ی آن‌ها مقدور نیست، با این حال تلاش شیائومی‌ شاپ بر این است تا هرچه بیشتر کالاهای جذاب و مورد نیاز این برند را با حداقل قیمت ممکن به دست هموطنان عزیز برساند. تخصص ما صرفا تامین و عرضه اینترنتی کالاهای متنوع شیائومی‌ و یا برندهای همکار این کمپانی که در مجموعه پلتفرم شیائومی‌ عرضه می‌‌شوند، است.





انتشار محتوا:اخبار رسمی