bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بازار ارز نمی تواند رقیب جدی برای بورس باشد گفت: افزایش نرخ دلار موقتی است و دولت هم با توجه به شعار و وعده کنترل تورم تمایل ندارد قیمت دلار افزایش پیدا کند.
بازار نیوز - ابراهیم خلیلی با تاکید بر این که افزایش نرخ دلار موقتی است گفت: بر این اساس نمی توان و نباید انتظار داشت که نقدینگی از بورس به سمت بازار ارز برود و افزایش موقتی دلار بر کوچ نقدینگی از بازار سهام بی‌تاثیر است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد و بازارهای مختلف از جمله بازار ارز، می توان این گونه اظهار داشت که بازار ارز نمی تواند رقیب جدی برای بورس باشد و بدون شک سهامدارانی که از بورس به سمت بازار ارز می روند، ریسک زیادی را در کوتاه مدت باید تحمل کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر شاید بتوان گفت تنها شعاری که تا حدودی توسط دولت یازدهم عملی شده است کنترل تورم است، بنابراین افزایش نرخ دلار به افزایش آن دامن می زند و از این منظر بدون شک دولتی‌ها افزایش نرخ دلار را دستکم تا زمان انتخابات کنترل می کنند.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر صنایع بورسی اظهار داشت: صنایع صادرات محور از جمله پتروشیمی ها و معدنی‌ها از افزایش نرخ ارز سود خواهند برد و در مقابل نیز هزینه واردات و تامین مواد اولیه برخی صنایع با افزایش نرخ دلار افزایش یافته و قیمت تمام شده محصولاتشان بالا می رود.

وی در پایان تاکید کرد: مواردی چون افزایش نرخ دلار، کاهش قیمت جهانی کالاها و نفت، تمدید تحریم ها و ... موضوعاتی روانی هستند که نباید در کوتاه مدت موجب بروز رفتار هیجانی در بورس شوند؛ چرا که این اتفاقات نسبی هستند و در حالی که برخی صنایع و شرکتها از آنها ضرر می بینند در مقابل برخی شرکتها نیز از این رخدادها متنفع می شوند؛ بنابراین نباید کلیت بازار سهام را با رفتارهای هیجانی تحت تاثیر قرار دهیم.
تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: