bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
سریال ادامه دار افشای فسادهای مالی
نماینده سابق مردم تهران در مجلس در برنامه 16 آذر در بین دانشجویان دانشگاه شیراز از فیش های نجومی و وام های کلان با صفر درصد سود توسط برخی از مسئولان کشور پرده برداشت!
به گزارش بازار نیوز دکتر علیرضا زاکانی در سخنان خود فساد را مسئله ای ریشه‌ای دانست و تاکید کرد که بخشی از ریشه آن به کسانی بازمی‌گردد که هزاران میلیارد امکانات دارند و سکان‌دار اجرایی کشور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شبکه فساد از خون مردم و مستضعفین ارتزاق می‌کنند، گفت: ما می‌گوییم باید با این مفاسد برخورد شود چون اگر این مفاسد را با جامعه مطرح نکنیم فساد استمرار پیدا کرده و این شبکه از خون مردم و مستضعفین ارتزاق می‌کنند از این‌رو وظیفه‌ داریم این مسائل را بگوییم و جریانات دانشجویی و حق‌طلبان نیز باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: آقایان می‌آیند و آمار می‌دهند که ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم اما زمانی که بررسی می‌کنیم با وام‌هایی مواجه می‌شویم که این وام ها را به کسانی با عنوان صنعت‌گر داده‌اند! این به‌اصطلاح صنعت‌گر این وام‌ها را می‌گیرد و در تهران برج‌هایی می‌سازد که یک واحد آن ۵۱ میلیارد تومان فروخته می‌شود! 

همچنین در مهمترین بخش سخنان دکتر زاکانی وی از شخصی به‌نام رسول دانیال‌زاده سخن گفت که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام گرفته و تسویه هم نمی‌کند!

وی در توضیح این فساد مالی اذعان داشت: مالامیر و دانیال زاده جزو بدهکاران بانکی هستند که بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آن ها داد و آن ها پول را از طریق صرافی ها تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در این بانک سرمایه گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه جاشده است.

عضو پیشین کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مسئولان کاخ‌نشین باید به مردم بگویند از کجا پول آورده‌اند، گفت: زندگی هر مسئولی را که بررسی کردم، در خوش‌بینانه‌ترین حالت دیدم که از رانت استفاده کرده است.

با این تفاسیر این تنها گوشه ای از افشاگری های نماینده سابق مجلس است ضمن اینکه وی طی ماههای گذشته از لابی های فساد بانکی آقایان مالامیر و دانیال زاده با چند صد میلیون درهم تسهیلات از بانک ملت آن هم با سود صفر درصد صحبت کرده بود هر چند که وی به دلیل شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات، برادر رئیس‌جمهور و دانیال زاده طی ماه گذشته به دادگاه احضار شد.

با افشاگری زاکانی از اعداد و ارقام 2 بدهکار بانکی آن هم به‌ نام‌های مالامیر و رسول دانیال‌زاده با 2 هزار و 300 میلیارد تومان که حتی شمارش رقم های خرد آن هم به سختی انجام می شود این سوال در ذهن مردم ایجاد می شود که بانک چطور مبلغ هنگفتی از سود سپرده های مردم و سرمایه مملکت را با صفر درصد سود به آقایان پرداخت کرده است در حالی که آنها تصمیمی برای پرداخت بدهی خود ندارند و حتی در مقابل افشاگری ها هم جبهه می گیرند و اعاده حیثیت  می کنند!

دامنه فسادهای بانکی روز به روز گسترده تر می شود و شکاف بی اعتمادی بین مسئولان و مردم را عمق تر کرده است و این سوال ایجاد می شود که چرا نهادهای نظارتی در مقابل بدهکاران بانکی سکوت می کنند و هیچ واکنشی در مقابل بدهی این آقایان ندارند؟

با طرح افشای نام بدهکاران بزرگ بانکی آن هم با ارقامی نجومی و چشم گیر چرا تاکنون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و بانک مرکزی سکوت کرده و به قولی عامیانه این مفسدان اقتصادی با این شرایط به کجا وصل هست؟! پس نهادهای نظارتی چرا وارد عمل نمی شوند؟! بانک مرکزی چرا پیگیر مطالبات خود نیست؟! و آیا نباید در ساختار نظام بانکی تحولی ایجاد شود تا دامنه فساد را در این زمینه ببندیم؟

سخن پایانی اینکه اگر افشاگری های زاکانی در خصوص مالامیر و دانیال زاده از سوی مسئولین نهادهای نظارتی ثابت شود سرنوشت سرمایه مملکت چه می شود؟! 

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
خوش بحال ما كه سرمان را راحت مي زاريم و مي ميريم موندم اينها فرداي قيامت چطور مي خواهند جوابگو باشند آنهم براي دنيايي كه در مقابل آن دنيا پشيزي هم نيست
بهروز کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
فرد یانهادی میتواندبا فسادمبارزه کند که آن فرد یاآن ناظران خود فاسد نباشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
فقط جنگ قدرت !
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: