bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر کانون عالی کارگران بازنشستگان کشور، افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل‌بگیران در سال ۱۴۰۱ را یک امر مهم و عادلانه توضیف کرد.

حقوقی عادلانه در انتظار مستمری بگیران/ «بیمه‌های درمانی» هنوز برای بازنشستگان یک چالش است

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روز گذشته (۱۰ اردیبهشت) پس از جلساتی متعدد، سازمان تامین اجتماعی ضمن موافقت با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، با تصویب این موضوع در هیئت مدیره سازمان این سازمان، مصوبه مذکور بلافاصله به هیئت دولت ارسال شد.


بر اساس این مصوبه، علاوه بر افزایش ۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد. بر همین اساس نیز «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز عضر همان روز در گفتگویی از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به دولت خبر داد.


در صورت تصویب، مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان همزمان با حقوق اردیبهشت‌ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد. حال «محمد اسدی» دبیر کانون عالی کارگران بازنشستگان کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کم و کیف حقوق مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در حال حاضر حداقل حقوق مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و حال باید دید و منتظر بود که این مصوبه در هئیت دولت چه سرنوشتی خواهد داشت.


دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته افزایش ۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران در سال ۱۴۰۱ را یک اتفاق مهم توصیف کرد و گفت: وقوع چنین مسئله‌ای برای جامعه بازنشستگی کشور یک امر بسیار خوب و مثبت است، اما نکته حائز اهمیتی که در این میان باید به آن اشاره کرد این است که دولت در کنار حمایت از قشر بازنشسته و یا کم درآمد کشور، باید تدابیری را بیندیشد که با استفاده از آن مانع از کاهش هر چه بیشتر قدرت خرید جامعه به ویژه بازنشسته و کم در آمد شود.


وی تاکید کرد: خوشبختانه جزئیات حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ به گونه‌ای تنظیم شده است که می‌توان این نوید را به قشر مستمری‌بگیر داد که حقوق سال ۱۴۰۱ نسبت به ادوار گذشته ساختار و ماهیتی مناسب به خود گرفته است. یقینادر سال جدید بازنشستگان  حقوقی عدلانه‌تری را دریافت خواهند کرد.


اسدی در پایان ضعیف در خدمات بیمه درمانی بازنشستگان را چالشی مهم برای این قشر از جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه و به رغم تمامی مطالبات و درخواست‌های انجام شده از سوی نمایندگان جامعه بازنشستگی، کم و کیف خدمات بیمه‌ای بازنشستگان کشوری در بخش درمان، همچنان چالش‌های اساسی دست و پنجه نرم می‌کند. خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی چتر بیمه‌ای خوبی را برای بازنشستگان مهیا کرده است، اما اکثر بیمه‌ها کشور در بخش درمانی بازنشستگان هیچ اقدام مثبتی نداشته‌اند.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: