bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
افزایش غلظت آلایندگی در شهرهای بزرگ
براساس پیش بینی های هواشناسی درغالب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم می شود که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی وپرجمعیت است.
بازار نیوز - براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و روز سه شنبه درغالب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم می شود که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی وپرجمعیت است در همین مدت دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت که در استانهای ساحلی دریای خزر افزایش دما در حدود 4 تا 8 درجه بوده ودر سواحل غربی خزر واستان اردبیل گاهی با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود.

 روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، سواحل غربی خزر،غرب وجنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی ابرناکی وبارش شروع می شود که در مناطق سردسیر شمال غرب وزاگرس مرکزی بارش به صورت برف بوده و در جنوب غرب کشور گاهی با وزش باد شدید و رعد وبرق همراه خواهد بود.

 گستره بارش ها تا اواخر وقت روز چهارشنبه دامنه های جنوبی البزر نیز را فرا می گیرد و روز پنج شنبه با نفوذ جریان های شمالی ضمن کاهش دما در نیمه شمالی کشور بارش در سواحل دریای خزر تشدید می گردد و دامنه فعالیت سامانه برخی مناطق شمال شرق ونواحی مرکزی کشور نیزدر بر می گیرد، از بعد از ظهرروز پنج شنبه بتدریج درنوارغربی کشور از ناپاداری ها کاسته می شود.

همدان سرد ترین و بندرعباس گرم ترین استان های کشور
کبری رفیعی  کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز همدان با دمای 7- درجه سرد ترین استان کشور و بندرعباس با 25 درجه گرم ترین استان کشور بوده است.

وی گفت : امروز و فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهیم داشت که باعث افزایش آلایندگی ها در شهر های بزرگ و صنعتی می شود.

رفیعی اظهار داشت : در استان های ساحلی دریای خزر شاهد افزایش دمای 4 تا 8 درجه ای خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 11درجه سانتی گراد اعلام کرد.


جدول آب و هوای استان های کشور


وضعیت آب و هوای استان‌های کشور+جدول دمای هوا


آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه

وضعیت آب و هوای استان‌های کشور+جدول دمای هوا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: