bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
یک کارشناس اقتصادی پاسخ داد؛
یک کارشناس اقتصادی عدم آگاهی و همچنین نبود دانش و تخصص لازم برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی کشور را عاملی مهم در شکست سرمایه‌گذاری مردم در این بازار‌ها عنوان کرد.

چرا در سرمایه‌گذاری شکست می‌خوریم؟

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- عرفان جابری؛ «احسان سلحشوری» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون چرایی ریسک بالایی سرمایه‌گذاری در ساختار اقتصادی ایران اظهار کرد: زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری به میان می‌آید، تعاریف گوناگونی حول محور این امر مطرح می‌شود اما در نهایت تنها می‌توان یک مفهوم کلی را به عنوان تعریف این واژه در نظر گرفت. در حال حاضر سرمایه‌گذاری به معنای صرف‌ نظر از منافع امروز به نیت کسب منافع بیشتر در آینده است.

 

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری برای مردم همواره با ریسک و نگرانی همراه بوده و حتی این مسئله در فضای اقتصادی ایران به دلیل حکم فرما بودن فضای ترومی، از ریسک و نگرانی بیشتری برخوردار بوده است؛حال با توجه به وجود چنین نگرانی، سرمایه‌گذاران ایرانی راهی جز گسترش شناخت و آگاهی نسبت به  بازار‌های مالی کشور نخواهند داشت.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان این که هر چه دانش و تخصص افراد از تحولات و عکس‌العمل بازار‌های سرمایه‌پذیر بالا باشد، احتمال کاهش وقوع ضرر و زیان در آن بازار کمتر می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به دلیل تورم فزاینده اقتصاد کشور دچار ترس عقب ماندگی از سرمایه‌گذاری شده و بدون هیچ دانش و آگاهی وارد بازار‌های سرمایه‌ای می‌شود.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

 
پایان پیام//
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهرام نیک خو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
1
عالی بود
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: