bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
خبر خوش نوبخت درباره افزایش حقوق بازنشستگان،نفش آفرینی دلالان در بازار ارز،سخنان جهانگیری در خصوص رشد اقتصادی 8 درصدی،گرانی سکه و دلار،تغییر زمان واریز یارانه ،گرانی لوازم خانگی ، طرح مجلس برای استیضاح آخوندی و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه (23 آذر ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز سه شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 23 آذرماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


نوبخت گفت: در هیات دولت هزار میلیارد تومان برای کمک به تاسیسات و تجهیزات مسکن مهر و ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها برای تادیه مطالبات آن‌ها اختصاص داده شد.

کافی است چند دلار داشته باشید تا شما هم به اسرار مگوی صرافان و معامله‌گران ارز در بازار فردوسی دست یابید؛نبض قیمت دلار در پستوی صرافی‌ها می‌زند و توافقات پشت‌پرده،نرخ هر روز را تعیین می‌کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در شانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد با تأکید بر لزوم رسیدن اقتصاد کشور به رشد ۸ درصد، خاطرنشان کرد: در دولت آقای خاتمی و هنگام نگارش برنامه سوم توسعه اینگونه مطرح شد که برای پاسخگویی کشور به چالش‌های پیش روی خود، اقتصاد به رشدی ۸ درصدی نیازمند است. در همین راستا بحث های مفصلی در سازمان مدیریت وقت انجام شد و پس از آن موضوع رشد ۸ درصدی به سیاست‌های کلی نظام تبدیل و مقام معظم رهبری نیز بر لزوم دستیابی و بسیج همگانی برای تحقق آن تأکید کردند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، نظام بانکی کشور اسیر مقررات زائد و روش‌های سنتی شده است، وظیفه رویه‌های پژوهشی است که با نگاهی نو آورانه، ابزارهای مرتبط با تحولات را به بخش اجرایی معرفی کند.

امروز در بازار آزاد سکه تمام طرح جدید با حرکت صعودی به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.ضمنا هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نزدیک به ۱۱۳ هزار تومان است. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۹۵ و ۳۱۴ هزار تومان عرضه می‌شوند.



بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه ۲3 آذر)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه ۲3 آذر)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه ۲3 آذر)

امروز در بازار آزاد دلار آمریکا با افزایش ۲۲ تومانی قیمت نسبت به روز قبل ۳۹۱۳ تومان فروخته می‌شود

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه ۲3 آذر)

وزیر نفت با بیان این که توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای سلامت بازار و ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای نفت بوده است، گفت: قیمت نفت در محدوده ٥٤ تا ٥٥ دلار محکم می‎ایستد.

در حالی روز گذشته اعلام شد که یارانه نقدی آذرماه روز جمعه واریز می‌شود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها امروز در اطلاعیه‌ای زمان پرداخت را به پنج‌شنبه همزمان با ۲۵ آذرماه تغییر داده است.

شهباز حسن پور بیگلری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با قول وزیر نفت در خصوص رفع مشکل گازرسانی در حوزه های انتخابیه تا آخر دی ماه از توضیحات وزیر برای هر دو سوالش قانع شد.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش حدود شش درصدی قیمت لوازم خانگی به دنبال افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد که این افزایش قیمت، رکود در بازار را تشدید خواهد کرد.


رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بررسی می شود.




با توجه به عدم توازن میان تولید و توسعه راه‌ها و معابر کشور برای تردد خودرو ، هم‌اینک بسیاری از شهر‌های بزرگ به‌خصوص تهران به پارکینگ بزرگی تبدیل شده که ترافیک‌های طولانی و آلودگی هوا را منجر شده است.


رویترز به نقل از یک مقام ایرانی گفت: کشورش در حال نهایی کردن قرارداد خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری از شرکت ایرباس است. ایران روز یکشنبه نیز قراردادی ۱۶.۶ میلیارد دلاری با شرکت بوئینگ به امضا رساند.
یک مقام ایرانی با اعلام نهایی شدن قرارداد خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری دیگر از شرکت ایرباس گفت: شرکت ای تی آر مجوزهای مورد نیاز از خزانه‌داری آمریکا را کسب کرده است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۹۵ با کاهش ۱۷۴ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۷۴۱ واحد رسید.



دستورالعمل جدید واردات خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و در مرحله بررسی و تصویب نهایی است منتشر شد.

داماد اردوغان، مشتری نفت داعش/نفت سوریه و عراق به تاراج رفت

تروریست‌های تکفیری داعش در زمان اوج تولید نفت در سوریه و عراق در قلمرو خود، تا روزانه یک میلیون دلار درآمد نفتی قاچاق داشتند که این رقم براساس برآوردها و آمار غیررسمی تعیین شده است. این نفت که جزو سرمایه‌های ملی عراق و سوریه بوده، توسط ترکیه به‌قیمت بسیار پایین‌تر از بازارهای جهانی خریداری و سپس طی فرآیندهایی به دیگر مشتریان فروخته می‌شد که اکنون مشخص شده خانواده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری فعلی ترکیه، در منافع آن سهم قابل توجهی داشته‌اند.


معاون وزیر کشور گفت : با مساعدت ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی فرآیند پرداخت بدهی مالیاتی شرکت پدیده شاندیز تسهیل و تعیین تکلیف شد.




نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: