bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
دبیر انجمن صنفی کارگران در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ضمن اشاره به بهبود اشتغال کارگران فصلی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، از رسیدن مراحل پایانی بررسی طرح بیمه کارگران ساختمانی و اعلام وصول آن در صحن علنی مجلس، طی یک الی دو ماه آینده خبر داد.

بهبود اشتغال کارگران فصلی در سال ۱۴۰۱/ بررسی طرح بیمه کارگران ساختمانی در مراحل پایانی است

گروه کار و تعاون بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «هادی ابوی» دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت اشتغال کارگران فصلی در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در حال حاضر آمار‌های کمی دقیقی از میزان بهبود اشتغال کارگران فصلی در تابستان سال جاری در دسترس نیست، اما با در نظر گرفتن آمار‌های جدید سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اضافه شدن ۱ میلیون ۲۰۰ هزار عضو جدید به تعداد بیمه‌شدگان این سازمان، می‌توان این گونه استنباط کرد که وضعیت کارگران فصلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ادوار گذشته از وضعیت بهتری برخوردار شده‌اند.


دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران همچنین درباره آخرین وضعیت طرح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بررسی این طرح در دست هئیت رئیسه است؛ در این طرح سازمان تامین اجتماعی، کانون انجمن صنفی و کمیسیون اجتماعی تغییراتی را پیشنهاد داده‎‌اند که در صورت عملیاتی شدن آنها، افراد بیشتری از جامعه کارگری تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.


وی در تشریح این طرح می‌گوید: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی پیرامون گسترش چتر بیمه‌ای کارگران ساختمانی معتقد است که منابع و مصارف بیمه‌ای این سازمان تا حدودی همخوانی ندارد لذا امکان افزودن افراد جدید زیر چتر بیمه‎‌ای سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد. در این طرح سعی بر این است که موارد مهمی همچون نحوه و میزان وصول منابع درآمدی و میزان سهم کارگر در پرداخت حق بیمه مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرد.


ابوی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بررسی طرح بیمه کارگران ساختمانی در مراحل پایانی قرار داشته و پیش‌بینی می‌شود که این طرح طی یک الی دو ماه آینده به صحن مجلس آمده و در نهایت سرنوشت نهایی آن توسط نمایندگان مجلس مشخص خواهد شد.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: