bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی امروز با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب کشور ابتدا در شمال غرب،غرب و بتدریج سواحل دریای خزر بارش آغاز خواهد شد.
بازار نیوز - بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی امروز با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب به کشور ابتدا در شمال غرب،غرب و بتدریج سواحل دریای خزر بارش آغاز خواهد شد از بعد از ظهر بتدریج گستره بارش ها دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی والبرز مرکزی را نیز در بر خواهد گرفت شایان ذکر است بارش‌ها در مناطق سردسیر ومرتفع بصورت برف خواهد بود.

 در روز پنج شنبه با تقویت وگسترش سامانه، بارش باران وبرف اکثر مناطق نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت و از بعد ازظهر روز پنجشنبه با کاهش بارشها از سمت غرب بتدریج به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

 در جنوب غرب کشور نیز طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد و گردو خاک رخ خواهد داد.در روز جمعه بارشهایی بصورت پراکنده برای شمال شرق، شمال و شمال غرب کشور را شاهد خواهیم بود.

 با گذر تدریجی سامانه از اواخر وقت پنج شنبه تا اواسط هفته آتی دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت که این کاهش دما در سواحل بین 5 10تا درجه، در شمال غرب بین 4 8 تا درجه، در تهران نیز بین 3 5 تا درجه ودر شمال شرق با کمی تاخیر این کاهش بین 5 تا 10 درجه پیش بینی شده است.

 همچنین طی سه روز آینده وزش باد نسبتا شدید درشرق کشور، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر پیش بینی می شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج و طوفانی خواهد بود. در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه شمال و مرکز و در روز جمعه کل خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. 

سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت روز یکشنبه کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وزش باد شدید در شرق و شمال غرب کشور
فریبا گودرزی  کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: با ورود سامانه بارشی در کشور ابتدا در غرب ، شمال غرب و به تدریج در سواحل دریای خزر بارندگی آغاز خواهد شد و از بعد از ظهر امروز در دامنه های زاگرس جنوبی و البرز مرکزی نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی گفت :  در شمال غرب و شرق کشور شاهد وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود .

گودرزی اظهار داشت: از بعد از ظهر پنج شنبه تا اواسط هفته آینده کاهش دمای هوا را در غالب مناطق کشور خواهیم داشت و سرما در نیمه شمالی کشور محسوس تر خواهد بود.


این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 12 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

جدول آب و هوای استان های کشور

وضعیت آب و هوای استان های ایران +جدول دمای هوا

جدول آب و هوای استان های کشور

وضعیت آب و هوای استان های ایران +جدول دمای هوا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: