bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن اشاره به رکود و گرانی ادامه‌دار این بازار، گفت:در حال حاضر نهاده‌های تولید با قیمت بالایی به دست تولیدکننده می‌رسد، لذا با توجه به این مسئله، وزارت صمت در نهایت ناگزیر به موافقت با افزایش قیمت لوازم خانگی خواهد شد.

احتمال موافقت صمت با افرایش قیمت لوازم خانگی/ گرانی به کالا‌های قاچاق رسید

گروه صنعت، معدن وتجارت بازارنیوز؛ سعید ترکاشوند؛ چند روزی از آغاز گرانی لوازم خانگی و به دنبال آن مخالفت وزارت صمت با این مسئله می‌گذرد، اما علی‌رغم موضع صریح مسئولان این وزارتخانه، «محمد حسین اسلامیان» نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با بازارنیوز از ادامه موج گرانی در این بازار خبر داد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، جهش نرخ ارز را به عنوان عامل اصلی این امر بیان کرد و گفت: در پی گرانی قیمت دلار، کالا‌های قاچاق نیز گران شد. از سوی دیگر، لوازم خانگی ایرانی هم متاثر از افزایش قیمت مواد اولیه، رشد قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را به ثبت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، همچنان در رکود کامل به سر برده و اکنون خرید این نوع کالا‌ها دیگر در اولویت نخست مصرف‌کنندگان قرار ندارد.

اسلامیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزارت صمت مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی را به تولیدکنندگان می‌دهد یا خیر؟، گفت: در حال حاضر نهاده‌های تولید مانند فولاد، آلومینیوم و یا حتی قطعات یدکی با قیمت بالایی به دست تولیدکننده می‌رسد؛ در چنین شرایطی صنعت‌گران این حوزه نیز مجبور به افزایش قیمت شده و سپس کالا‌ی خود را با قیمت بالاتری به فروشنده خرد و مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند؛ لذا با توجه به این مسئله، وزارت صمت ناگزیر به موافقت با افزایش قیمت لوازم خانگی خواهد شد.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: