bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
ایرانخودرو در آخرین تغییرات، برای کاهش قیمت ماشین‌های تولیدی خود ، ۲ آپشن از دناپلاس را حذف کرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از تجارت نیوز؛ حذف آپشن به دنا پلاس هم رسید و ایران خودرو دو آپشن این محصول را حذف کرد.

ایران خودرو دنا پلاس‌های عرضه شده در بورس را با ترمز عقب کاسه‌ای و رینگ فولادی (قالپاق) عرضه خواهد کرد.

حذف دو آپشن که یکی از آن‌ها ارتباط با ایمنی خودرو و سرنشینان دارد به شدت عجیب به نظر می‌رسد.

2 آپشن دنا پلاس حذف شد

پس از آنکه ایران خودرو در دریافت مجوز برای افزایش قیمت محصولات خود ناموفق شد در ترفندی تکراری به حذف آپشن‌های خود روی آورد. به‌عنوان مثال دنا پلاس که به دلیل آپشن‌های خود از خودرو دنا معمولی متمایز می‌شد، حالا دو آپشن خود را از دست داده است.

به گزارش بازارنیوز، حذف آپشن به دنا پلاس هم رسید و ایران خودرو دو آپشن این محصول را حذف کرد.

ایران خودرو دنا پلاس‌های عرضه شده در بورس را با ترمز عقب کاسه‌ای و رینگ فولادی (قالپاق) عرضه خواهد کرد.

حذف دو آپشن که یکی از آن‌ها ارتباط با ایمنی خودرو و سرنشینان دارد به شدت عجیب به نظر می‌رسد.

قیمت تمام شده این خودرو در بورس ۴۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

در حالی که خودروسازان دنیا هر روز بر آپشن‌های محصولات خود اضافه می‌کنند در ایران اتفاقی برعکس رخ می‌دهد و آپشن‌ها کمتر می‌شوند.

قیمت خودروهای وارداتی در بازار کشورهای همسایه بین 15 تا 20 هزار دلار است. محصولات وارداتی به خصوص محصولات شرکت کیا نسبت به خودروهای تولید داخل از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، اما از نظر قیمت دلاری فرق زیادی بین آنها نیست.

یعنی ایرانی‌ها محصولات تولید داخل را به قیمت خودروهای کیا و سراتو می‌خرند. اما برای خرید همان خودروهای خارجی باید چندین برابر هزینه کنند!

حذف 2 آپشن از دنا پلاس

خودروی دناپلاس چند دلار است؟

به عبارت دیگر دناپلاس توربو در بازار ایران 700 میلیون تومان قیمت دارد، که معادل دلاری آن 17 هزار و 500 دلار است. یعنی قیمت کیا پیکانتو در بازارهای خارجی 15 هزار دلار و سراتو 20 هزار دلار است و دنا پلاس توربو معادل 17.5 هزار دلار قیمت دارد.

پراید، تیبا و کوییک هم که جزو خودروهای اقتصادی ایرانیان محسوب می‌شوند در حال حاضر بین 6 تا 8 هزار دلار قیمت دارند. اگر یک پله کیفیت را بالاتر ببریم، خودروهای پژو 206 تیپ 2، پارس سال و شاهین قرار می‌گیرند که از نظر دلاری حدود 11 تا 13 هزار دلار قیمت می‌خورند. در رده خودروهای گران‌قیمت تولید داخل، تارا و دنا قرار دارند که قیمتشان بین 15 تا 17 هزار دلار است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ایران نه تنها خودروهای تولید داخل را با قیمت دلاری خودروهای خارجی می‌فروشند، بلکه خودروهای خارجی 2 هزار دلاری را هم گرانتر می‌فروشند.

خودرو چانگان CS35 که 3 سال پیش ساخته شده در بازار ایران حدود 900 میلیون تومان است؛ یعنی با قیمت حدود 22 هزار و 500 دلار فروخته می‌شود. این در حالی است که تولید امسال این خودرو بین 14 تا 15 هزار دلار قیمت دارد.

کیا اسپورتیج ساخت 4 سال قبل الان در بازار حدود 4 میلیارد تومان قیمت دارد که معادل 99 هزار دلار برآورد می‌شود؛ اما قیمت تولید امسال این خودرو 24 هزار دلار است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: