bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
سخنگوی صمت خبر داد؛
سخنگوی وزارت صمت ضمن تشریح جزئیات عرضه خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه فروش، زمان انجام این امر را از روز شنبه ۲۰ اسفند ماه اعلام کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت درباره تاخیر عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو داخلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در گام اول، متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند تا حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد و سپس مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند.

شنبه ۲۰ اسفند؛ زمان عرضه خودرو‌های داخلی
سخنگوی صمت افزود:همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال بنام خود داشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند.


وی با تاکید بر حذف فرایند قرعه‌کشی از سامانه یکپارچه فروش، تصریح کرد:پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند


قالیباف همچنین توضیح داد: بلافاصله پس از پایان ثبت نام اولاً اولویت بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوماً با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.


این مقام مسئول افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از ۳ ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد (با حفظ نوبت) اقدام نماید و سپس براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هرمحصول در خصوص قطعی نمودن ثبت نام اقدام نماید.


وی بانک‌های رسالت، آینده، اقتصادنوین، ایران زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت را به عنوان بانک‌هایی با امکان ایجاد حساب‌های وکالتی نام برد و توضیح داد: این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.


قالیباف مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و گفت: خریداران خودرو باید توجه داشته باشند، قیمت روزخودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند، باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.


این مقام مسئول در پایان هدف از اجرای این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودرو‌های داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ و تثبیت جریان تولید و برنامه ریزی دقیق‌تر برای تولید خودرو در سال آتی ذکر کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به منظور شفاف سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: