bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخورد جدی با کالای قاچاق و جلوگیری از ورود آن به کشور را به عنوان پیش شرطی مهم برای رشد تولید عنوان کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شعار سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی از مواردی که منجر به رشد تولید می‌شود، برخورد قاطع و بی رحمانه با کالای قاچاق و جلوگیری از ورود آن به کشور است؛ کما این که مقام معظم رهبری هم پیش از این در بعضی از دیدار‌های تولیدکنندگان و مسئولان ارشد کشور با ایشان، ضمن تاکید بر برخورد جدی با کالا‌های قاچاق، خواهان آتش زدن آن‌ها بودند.

کنترل قاچاق، پیش‌شرط رشد تولید
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه کالای قاچاق، بنیه‌های تولید کشور را هدف قرار می‌دهد، گفت: با توجه به اهمیت این مسئله، دولت موظف است، در راستای حمایت و رشد تولید برخورد جدی با کالای قاچاق را در دستور کار خود در سال ۱۴۰۲ قرار دهد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قوانین کشور برای مقابله با کالای قاچاق چندان کافی و کارآمد نبوده و علاوه بر این مسئله، تشکیلات و دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در طول سال‌های اخیر به درستی و تمام و کمال به مسئولیت خود عمل نکرده‌اند.


حسینی‌کیا متذکر شد: حاصل این کم کاری منجر به رشد کالا‌های قاچاق در کشور شده است. با نگاهی به برخی از حوزه‌ها به خوبی می‌توان حضور پر رنگ مافیای گسترده قاچاق، سود گسترده این نوع کالا‌ها و بازار‌های مملو از اجناس غیر قانونی را درک کرد.


این عضو کمیسیون صنایع افزایش رقابت‌پذیری، کیفیت کالا‌های ایرانی و همچنین و کاهش قیمت تمام شده آن برای مصرف‌کنندگان را به عنوان راه‌حلی موثر در کنترل و سپس کاهش سهم کالا‌ی قاچاق در کشور عنوان کرد.


وی تصریح کرد: چکیده و خلاصه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تولید در واژه‌ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی خلاصه می‌شود، کما این که در طول سال‌های اخیر هم ایشان همواره بر این مسئله تاکید ویژه‌ای داشته و خواهند داشت.


حسینی‌کیا خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصاد کشور به ویژه در حوزه تولید، متاثر از مسائلی همچون ضعف مدیریت و اتکای بودجه کشور به درآمد‌های نفتی است؛ به بیان ساده‌تر برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور باید به سمت مدیریت بهینه، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همچنین قطع وابستگی بودجه به درآمد‌های نفت حرکت کرد.


این نماینده مجلس تقویت ارزش پول ملی در مقابل برخی نوسانات اقتصادی را به عنوان دیگر عوامل موثر در ارتقاء سطح کیفی اقتصاد کشور دانست و گفت: یقیناً با تحقق این سه محور مهم، شاهد گشایش‌های خوبی در اقتصاد و به ویژه معیشت مردم در سال ۱۴۰۲ و یا سال‌های آتی خواهیم بود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: