bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت از آغاز درج کد شناسه بر روی پوشاک در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عرضه گسترده پوشاک قاچاق در سطح بازار و برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از این معضل اظهار کرد: درج کد شناسه برای برخی از اقلام پوشاک، از جمله طرح‌های موثر برای ممانعت از ادامه این امر بود که در طول ۲ تا ۳ سال گذشته به خوبی دنبال می‌شد، اما پس از مدتی، اجرای آن متوقف شد.


معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: در حال حاضر دفتر تخصصی پوشاک وزارت صمت در نظر دارد که اجرای این طرح را در سال ۱۴۰۲ مجدداً آغاز کند، اما به دلیل تنوع گسترده در صنعت پوشاک و تغییرات دائمی این حوزه، عملیاتی کردن آن با چالش‌هایی مواجه شده است.


وی در پاسخ به این سوال که اکنون چند قلم از پوشاک کشور دارای کد شناسه هستند، گفت: در مرحله نخست این طرح، نزدیک به ۱۰۰ هزار کد شناسه برای اقلام پوشاک به ثبت رسیده بود. در حال حاضر مجموع اقلام پوشاکی که دارای کد شناسه هستند، رقمی بالغ بر ۵۰۰ هزار نوع کالا برآورد می‌شود.


این مقام مسئول همچنین از انقضای کد شناسه برخی از اقلام پوشاک خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات پوشاکی که از مدت‌ها قبل کد شناسه دریافت کرده بودند، اکنون در سامانه‌های وزارت صمت همچنان باقیست، اما در طول سال‌های اخیر برخی از این البسه دیگر در بازار خرید و فروش نمی‌شود.

 

برخورد جدی با سایت‌های فروشگاهی عرضه کننده کالای قاچاق


شاه‌میرزایی همچنین درباره فروش آزادانه کالا‌های قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی، گفت: در برخورد با عرضه‌کنندکان کالای قاچاق هیچ تفاوتی میان واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های اینترنتی وجود نداشته و در صورت مشاهده تخلفاتی این چنینی از سوی این سایت‌ها، همان برخوردی با آن‌ها می‌شود که با واحد صنفی صورت می‌گیرد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت خاطرنشان کرد: آیین‌نامه و قوانین حاکم بر فروشگاه‌های اینترنتی به مراتب سخت‌گیرانه‌تر از واحد‌های صنفی اجرا می‌شود؛ به عنوان مثال، فروش محصولات دخانی در این فروشگاه‌ها ممنوع است.


وی در پایان متذکر شد: فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی به مراتب شفافیت‌ بیشتری در مقایسه با واحد‌های صنفی دارند؛ لذا، به واسطه همین امر بازرسی از این بستر‌ها راحت‌تر بوده و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم با متخلفین صورت می‌گیرد.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: