bazarnews

کد خبر: ۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
رئیس بازرسی فنی طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: پیشنهاداتی مبنی بر تسهیل در واردات خودروهای گازسوز ارائه شده و منتظر نتیجه آن هستیم.
سرمایه پرس - حسین باقری رئیس بازرسی فنی مدیریت طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آیین افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای دو گانه سوز جنوب غرب شهر تهران اظهار داشت: بحث بازرسی فنی خودروهای دو گانه سوز چندین سال است که مطرح شده بود اما تاکنون اقدام جدی در خصوص آن صورت نگرفته است؛ امروز با تلاش‌های مستمر وزارت کشور، سازمان ملی استاندارد شرکت پخش فرآورد‌ه‌های نفتی و بخش خصوصی یکی از جایگاه‌های مدرن معاینه فنی خودروهای دو گانه سوز افتتاح شد.

وی تأکید کرد: افتتاح مراکزی در سراسر کشور که معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز را انجام ‌می‌دهد می‌تواند تمایل مردم به استفاده هر چه بیشتر از خودروهای دو گانه سوز و کاهش هر گونه خطر احتمالی بیانجامد.

وی با اشاره به مسئولیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص خودروهای دوگانه سوز اظهار داشت: شرکت ملی پخش وظیفه احداث 2 هزار و 500 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی را عهده‌دار بود که تاکنون تعداد 2 هزار و 350 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی توسط این شرکت احداث شده و مابقی آن طی آینده نزدیک نیز به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اما در بحث نظارت بر کیفیت خودروها و مخازن سازمان ملی استاندارد و خودروسازان پاسخگو خواهند بود و این شرکت تنها در مقام مشابه در این  زمینه فعالیت می‌کند.

رئیس بازرسی فنی مدیریت طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، یادآور شد: با ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل و استفاده هر چه بیشتر از خودرو پایه گازسوز می‌توان با یک بار سوختگیری به جای 100 تا 150 کیلومتر مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را طی کند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشنهادات صورت گرفته در زمینه تسهیل واردات خودروهای دوگانه سوز به کشور اظهار داشت: پیشنهاد شد تا در صورت واردات خودروهای دو گانه سوز خودروهای پایه گازسوز وارد کشور شوند چرا که زیرساخت‌های موجود برای این نوع خودرو مطلوب‌تر است.

باقری همچنین اذعان داشت: یکی دیگر از پیشنهاداتی که در این خصوص ارائه شده صفر کردن تعرفه واردات این نوع خودروها بوده است.

وی در پایان یادآور شد: بحث بازرسی و کنترل همواره یکی از مهم‌ترین ارکان بقای صنعت سی ان جی بوده است که در این خصوص بازرسی های ادواری از سال 92  آغاز شد که بر اساس آن بیش از 99 درصد جایگاه‌های عرضه سی ان جی بازرسی شده است ضمن اینکه مرحله دوم بازرسی جایگاه‌ها از فروردین سال جاری آغاز شده و یک بار دیگر امنیت و ایمنی این جایگاه‌ها مورد بازرسی قرار گیرد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: