bazarnews

کد خبر: ۱۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
تجمع سهامداران پدیده شاندیز مقابل شهرداری،پاسخ روحانی به نامه اصغر فرهادی،سه درس اقتصاد از سال 2016،نقش برخی نمایندگان مجلس در افزایش نرخ دلار،نزول 4 پله ای شاخص کامیابی ایران،ارزانی سکه و دلار،چگونگی ساختار نظام مالیاتی کارآمد،افت شاخص بورس و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهار شنبه ( 8 دی ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز چهار شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهار شنبه (  8 دی ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


رئیس جمهور در پاسخ به نامه یک کارگردان معروف سینما در خصوص وضعیت معیشتی کارتن خواب ها گفت : گورخوابی از فقر در این شهر برای مردم و دولت غیر قابل تحمل است.

سال ۲۰۱۶ وقایع آمریکا و انگلیس درس‌های بسیاری به مردم این کشور و دنیا داد. چه کسی در ابتدای سال می‌توانست پیش‌بینی کند ترامپ رای بیاورد یا مردم بریتانیا بخواهند از اتحادیه اروپا خارج شوند؟

گزارش سال موسسه لگاتیوم نشان می دهد ایران در سال علیرغم همه تلاش ها در زمینه بهبود شاخص های اقتصادی و سیاسی، در رتبه بندی شاخص کامیابی با ۴ پله سقوط به رتبه ۱۱۸ سقوط کرده است. آن گونه که موسسه لگاتیوم گزارش داده ایران از سال ۲۰۰۷ به صورت پیاپی در رتبه های انتهایی جدول قرار داشته و در بهترین حالت از انتهای جدول ۳۵ پله فاصله داشته است.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 8 دی)

رنگ سبز کشورهای کامیاب تر و رنگ قرمز کشورهای غمگین هستند

امروز چهارشنبه ۸ دی هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با ۷۸۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۶۳۳ هزار تومان، ربع سکه ۳۴۱ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۱۰ هزار تومان است.

امروز چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ در بازار آزاد هر دلار آمریکا ۴۱۱۸ تومان، یورو، ‌۴۳۶۸ تومان، پوند انگلستان ۵۰۰۳ تومان و لیر ترکیه ۱۲۰۹ تومان عرضه می‌شود.

گر چه راضی شدن بدهکاران دانه‌ درشت بانکی برای برگرداندن ارقام گاها تا چند هزار میلیاردی کار آسانی نیست، اما با چندبار بازداشت و برخورد قضایی ظاهرا راهی جز برگشت ندارند و این برگشت چندان هم وحشتناک نیست.

مالیات به عنوان رکن رکین هر نظام دموکراتیک و پیشرو نقشی حیاتی در توسعه اقتصادی و گسترش عدالت اجتماعی ایفا می کند به همین دلیل بسیاری از کشورهای در حال توسعه همچون ایران نیازمند توجه بیشتر به نظام مالیاتی و نقش آن در تغییر روندهای مختلف سیاسی اقتصادی حاکم بر کشور هستند.

امروز صبح؛تجمع سهامداران پدیده مقابل شهرداری شاندیز

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 8 دی)

یک عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیر کشور با بیش از ۴۰ امضا آماده تحویل به هیات رییسه مجلس است.

شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در پایان معاملات با کاهش ۱۰۹,۱ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.

مناطق آزاد جزو خبرسازترین و جنجالی ترین کانون های فعالیت اقتصادی در ایران هستند و به همین دلیل چند روزی است که زمین‌های مناطق آزاد خبر ساز شده‌اند؛ این بار به دلیل آنچه که ارزان فروشی زمین بوده است و به زعم برخی واگذاری رانتی زمین به افراد مورد نظر.

نماینده سابق مجلس در خصوص آثار فساد در کشور گفت:انقلاب مخملی در ایران به نتیجه نمی‌رسد اما فساد اقتصادی حکومت اسلامی را از پا در می آورد.

گمرک ایران از الکترونیکی شدن رسیدگی به شکایات در سامانه جامع امور گمرکی خبر داد.


تراز تجاری مثبت ایران در سال 95

به گزارش cbc کانادا، ارزش پول این کشور به دو عامل قیمت نفت و افزایش نرخ بهره آمریکا بستگی دارد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران گفت: مباحثی که متاسفانه در حوزه داخلی در مورد مذاکرات ۵+۱ و مسائل برجام اخیرا مطرح شده و اقدامات برخی از نمایندگان و مذاکراتی که در این حوزه منتشر شده در افزایش بهای دلار بی تاثیر نبوده است.


بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 8 دی)


رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: دولت با افزوده شدن جدول منابع به مصارف یارانه ها به لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ موافقت کرد.بعد از صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه نیز در سخنانی ارزش یارانه‌های نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را در سال ۱۳۹۵ معادل ۸۰۰۰ تومان دانست.



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: