bazarnews

کد خبر: ۱۲۱۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
یادداشت/
وضعیت کنونی بازار سرمایه و تحولاتی که در هفته های اخیر رخ داده پیام های امید بخشی برای سهامداران فعلی بازار ندارد.
بازار نیوز - رویه جدید  سازمان بورس که از ماهها قبل استارت خورده از دید بسیاری از فعالان بازار مورد انتقاد قرار گرفته است. دقیقا از ان زمان که بجای برخورد با هیت مدیره و حسابرس و مدیر عامل به دلیل اطلاعات غلط دادن به بازار، شروع کردند به بستن نماد ها و بلوکه کردن سرمایه ها. یعنی به نوعی بجای حل کردن مسئله شروع کردند به پاک کردن صورت مسئله. بواقع بجای پیگیری بانکها برای استاندارد سازی گزارشات، ابتدا آنها را متوقف کردند و بعدا تازه فشار ها اعمال شد.

الان هم منتقدان اصلی وضعیت فعلی سازمان اصلا به افت قیمت سهام و کاهش ارزش سرمایه خود اعتراض نمی‌کنند بلکه اعتراض آنها به دستکاری بازار است. پرسش اینجا است که چرا باید وقتی کلیت بازار منفی است و بازگشایی سایپا بیش از 190 واحد منفی به شاخص کل تحمیل کرده است این واقعیت را با بلوک زدن های تصنعی در نماد هایی که حجم خاصی داد وستد نمی‌شوند (مانند فارس، مخابرات،همراه و...)مخفی کنیم.

یک سهامدار اینکه سبد سرمایه گذاریش منفی باشد را می تواند تحمل کنید ولی اینکه شاخص را برایش رنگ کنند تا نشان دهند اتفاقی نیافتاده خیر. دقت کنید قیمت ها روزانه در حال کاهش هستند و یکی یکی بزودی به زیر ارزش ذاتی خواهند رسید یعنی دقیقا جایی که مجددا برای خیلی ها جذاب می شود و فرصتی ناب برای ورود سرمایه های خاص.

در طرف دیگر شاخصی داریم که با بلوک بالا نگه داشته شده است و به نسبت افت ارزش سهم‌های بازار افت خاصی نداشته است. از طرفی یک تعداد سهام داریم زیر ارزش ذاتی و سهامدارانی که کاملا در ضرر هستند.

در این شرایط اگر مثل سالهای انتخاباتی دوره های قبل عده ای وارد صحنه شوند نتیجه جالبی رخ خواهد داد. سهم ها از قیمت های خیلی پایین رشد را آغاز می‌کنند. شاخصی که افت کمی کرده حالا همپای سهم ها رشد می کند و اینبار حتی فراتر از سقف قبلی می رود در حالی که عملا سرمایه گذار صرفا ضررش کم شده و سود اصلی نصیب بازیگران دیگری می شود.
علی صفاری
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
4
متن فوق العاده شما حرف دل ماست ...
اما کو گوش شنوا
ابراهیم
|
United States
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
این ماشین سایپا که خدای ماشین نیست وبیشترمرگ میرازپرایداست چراجلوی تولیدنمیگیریدافرادی هستندبا فیش ان چنانی حال دارای ثبت اصناف بیمه شهرداری تا پول ندهی سرگردانی این هم کشوری وکلیدی که روحانی اول اورد گاوصندق اشناهای خودش انقدرپورکردحال ان کلیدبه درد نمیخوردماتاحال یک ریس جهمورخوب در ایران داشتیم شهیدرجای
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
بازار مانند سال 93 شده دقیقا در این سال با ریزش شدید سهم های سیمانی خیلی از سهامداران بطور فاحشی زیان نمودند و شاید در این مدت حداقلی از زیانشان جبران شده باشد ولی با توجه به امید به آینده اقتصاد ایران باید شاهد این بود که برحلاف بازار های دیگر دنیا کوچک وکوچکتر شود چرا که با سیاسیت های غلط دولت کل اقصاد در حال ورشکستگی و نابودیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
زمینه ثروتمند شدن خودشان و ضرر سهامداران خرد را فراهم می کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: