bazarnews

کد خبر: ۱۲۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
مدیر عامل اسنپ در گفتگو با بازار نیوز؛
مدیر عامل اسنپ گفت: با وجود فناوری و 3 ویژگی مقرون به صرفه بودن، با کیفیت و در دسترس بودن این اپلیکیشن، توانسته با اقبال مسافران و رانندگان روبرو شود.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز ،اسنپ نامی که طی چند ماه گذشته در سرویس دهی به مسافران در سطح شهر با اقبال عمومی مواجه شده است و دلیل آن هم چیزی نیست جز حضور فناوری و گستردگی اینترنت در کلان شهر پایتخت.

اپلیکیشن درخواست خودرو یا همان اسنپ به راحتی بر روی گوشی ها نصب می شود و شما می توانید با کلیک بر روی مبدا و مقصد ظرف کمتر از 5 دقیقه خودرو را درب منزل ببینید، ضمن اینکه مسیر خودروی درخواستی به همراه مشخصات و شماره تماس راننده هم برای مسافر نمایان می شود.

به هر حال دنیای فناوری توانسته با پیشی گرفتن از سیستم سنتی خدمات بهتری را ارائه کند و اسنپ هم از این موضوع مستثنی نیست و تاکنون توانسته بدون تبلیغات در سطح شهر مشتریان زیادی را جلب کند. 

اما اسنپ در کنار برخی مزایا که برای مسافران به ارمغان آورده است سوالاتی هم در ذهن مخاطبان ایجاد می کند که آیا این اپلیکیشن علاوه بر مسایل امنیتی، در کسب و کار تاکسی تلفنی های سطح شهر اخلال وارد نمی کند؟ و اینکه چه ویژگی و فاکتورهایی توانسته است اسنپ را از دیگر شیوه های حمل و نقل شهری مستثنی کند؟! 

سه دلیل موفقیت و اقبال عمومی اسنپ
شهرام شاهکار مدیر عامل اسنپ در گفتو گو با بازار نیوز  3 ویژگی از جمله مقرون به صرفه بودن، با کیفیت و در دسترس بودن را گام اول برای موفقیت در این راه خواند و در پاسخ به اینکه چه فاکتورهای باعث شده تا اسنپ با اقبال عمومی روبرو شود و نقطه قوت این اپلیکیشن چه چیزی بوده است؟ به خبرنگار بازار نیوز گفت: به اعتقاد من بزرگترین نقطه قوت اسنپ شناسایی خلعی بود که توانست به خوبی نیاز آحاد مردم را شناسایی و برطرف کند و آن نیاز هم یک راهکار مقرون به صرفه، با کیفت و در دسترس برای حمل و نقل شهری بود که با این سیستم این مهم حاصل شد.

وی اضافه کرد: در آمارها شاهد هستیم که در طول شبانه روز تنها از 4 درصد ظرفیت خودرهای شخصی استفاد می شود و در واقع 96 درصد از ظرفیت آنها بلا استفاده است، ضمن اینکه همیشه به عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین اشاره شده است و این موضوع تبدیل به دغدغه افکار عمومی شده است. چرا که خودروهای شخصی مسیر روزمره از محل زندگی تا محل کار را طی می کنند و با حدود 10 ساعت پارک، مجددا به پارکینگ منتقل می شوند و این اتفاق هر روز تکرار می شود، ضمن اینکه این خودرو نه تنها معابر را اشغال می کند بلکه طبق آمارها 40 درصد از ظرفیت فضای شهری را هم در بر می گیرد و این ظرفیت می تواند عملا تبدیل به فضای سبز، پارک،  مدرسه، بیمارستان و  ... اختصاص پیدا کند.

مدیر عامل اسنپ تصریح کرد: ما به جای اینکه گوشزد کنیم که خودروهای شخصی بد است! و از آنها استفاده نکینم، بهتر است یک راهکار بهتری برای تردد مردم در سطح شهر برنامه ریزی و پیاده کنیم هر چند که به جز وسیله شخصی، وسایل حمل و نقل شهری مثل آژانس، مترو، بی آرتی و ... هم وجود دارد اما باید بپذیریم که این وسایل در برخی مواقع  نمی تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای ما باشد و اسنپ توانسته با راهکاری مقرون به صرفه به این نیازها پاسخ دهد.

شهرام شاهکار تاکید کرد: در واقع اپلیکیشن اسنپ توانسته با 3 ویژگی کیفیت، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن در کنار فناوری به این مهم دست یابد و با همین شیوه دیگر نیازی نیست مانند گذشته راننده ها در سطح شهر بدون هدف به دنبال مسافر باشند و علاوه بر مصرف بنزین اضافی با این سیستم آنلاین از ایجاد ترافیک هم جلوگیری می کنند.

 وی در ادامه اضافه کرد: حتی دیگر نیازی نیست راننده ها مثل بعضی از راهکارهای سنتی مجبور باشند بدون مسافر از یک مبدا دوباره برگردند. بنابراین سیستم اسنپ هم برای مسافر مقرونه به صرفه است و هم برای راننده که می تواند در مسیر برگشت مسافران دیگری را هم جابجا کند.

ارزیابی کیفی رانندگان چگونه است؟
وی در خصوص ویژگی با کیفیت بودن این سیستم هم تاکید کرد: با مکانیزم امتیازدهی در سیستم اسنپ می توان کیفیت را در روال کار دوچندان کرد. به طور مثال با ثبت امتیاز امکان ادامه همکاری راننده با سیستم اسنپ ایجاد می شود و در صورتی که راننده ای امتیاز کمتر از 4 کسب کند به طور اتوماتیک از نرم افزار اسنپ حذف می شود و کسانی که امتیاز بالاتر از 4 کسب کنند در ارسال درخواست ها در اولویت قرار می گیرند و همین امکان درآمد زایی باعث ایجاد انگیزه و سازگار مالی برای راننده می شود تا با رعایت قوانین نظر مسافر را جلب کنند.

وی در خصوص مکانیزم در دسترس بودن اسنپ هم گفت: همه ما می دانیم که سیستم های سنتی مجهز به فن آوری نیستند و الزاما در این شرایط برای درخواست خودرو حتما باید به یک محل خاص مراجعه شود در حالی که با اسنپ کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید. پس می توانید راحت تر و بدون معطلی درخواست خودرو داشته باشید.

شاهکار در ادامه تصریح کرد: به هر حال با وجود فناوری و 3 ویژگی مذکور سیستم اسنپ توانسته با اقبال مسافر و راننده روبرو شود. هر چند که به اعتقاد من این سرویس زمانی با اقبال  100 درصدی روبرو می شود که هم کاربر مسافر و هم کاربر راننده از آن راضی باشند و متناسب با هم رشد کنند، یعنی عرضه و تقاضا با هم و با یک سرعت رشد داشته باشد در غیر این صورت ناهماهنگی ایجاد می شود. یعنی اگر یک طرف ناراضی باشد تعادلی هم ایجاد نخواهد شد.

آیا اسنپ امنیت دارد؟
مدیر عامل اسنپ در خصوص دغدغه های مردم در انتخاب راننده های سطح شهر مبنی بر امنیت گفت: تمام راننده ها توسط تیم آموزش و جذب مصاحبه می شوند و لیستی کامل و با جزییات دارند که حتی با شیوه پوشش، نحوه رفتار و صحبت با مسافر و استفاده از گوشی های هوشمند هم جزو معیارهای گزینشی آنها قرار می گیرد. راننده ها بعد از طی کردن این مراحل که مثل همه سازمان ها و ادارات استخدامی است تمامی مدارک از جمله گواهینامه، بیمه نامه، کارت ملی، معاینه فنی و گواهی عدم سوءپیشینه از آنها اخذ می شود و علاوه بر آن خودرو شخص مصاحبه شونده طبق سازمان کنترل کیفی بازرسی می شود.

شاهکار اذعان داشت: همانطور که می دانید خودروهای زیر 5 سال نیازی به معاینه فنی ندارند اما ما بدون استثنا همه خودروها را معاینه فنی می کنیم تا علاوه بر نظافت خودرو، وسیله گرمایشی و سرمایشی خودرو هم رصد شود به این دلیل که رانندها موظف هستند که در فصل گرما و سرما بدون دریافت هزینه اضافی به مسافران خدمات بدهند. به هر حال کیفیت کار بسیار اهمیت دارد و بعد از گذران این مراحل یک قرارداد حقوقی با راننده امضا می شود تا  وارد پروسه 45 روزه آموزش شوند. هر چند که طی یک ماه اول ارتباط ما با راننده های که تازه به ناوگان ما اضافه شده اند به صورت ارتباط تلفنی است تا نکات آموزشی گوشزد شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: پروسه نظارت و گزینش راننده ها از سوی یک تیم کنترل کیفی رصد می شود و در صورتی که راننده هایی که همیشه امتیاز بالای 4 کسب کرده اند اگر به هر دلیلی یک بار از سوی مسافران امتیاز بدی دریافت کرده اند مانیتور می شوند و به این موضوع رسیدگی می شود هر چند که در اولین مرحله همکاری با راننده مذکور غیر فعال می شود و در شرایطی با مراجعه حضوری به این موضوع رسیدگی می شود تا دلایل اصلی کسب این امتیاز توسط کارشناس بررسی شود و اگر خطای جدی نباشد راننده مجددا فعال می شود. 

فناوری؛ تفاوت مهم اسنپ و سیستم های سنتی
وی در پاسخ به اینکه تفاوت اسنپ با سیستم های سنتی درخواست اتومبیل در چیست گفت: در واقع تفاوت اصلی اسنپ با سیستم های سنتی استفاده از فناوری است و استفاده از این مهم باعث شده تا از این موضوع بهره ببریم و بسیاری از دغدغه ها را برطرف کنیم. البته موضوعی که می توان گفت یکی از دغدغه های اصلی مردم است مسئله امنیت مسافر است که فناوری این امکان را به ما داده است تا با ثبت تمامی مشخصات راننده ها این مشکل را برطرف کنیم، چرا که با ثبت نام راننده، شماره پلاک و مدل ماشین در سیستم اسنپ دیگر خطایی رخ نخواهد داد و با اسنپ مسافر مسیر را به صورت زنده چک می کند هر چند که لوکیشن راننده ها در سرورهای اپلیکیشن ضبط می شود تا اگر خطایی رخ دهد قابل پیگیری باشد. 

مردم بهترین ابزار تبلیغات
وی تاکید کرد: اسنپ طی 2 سال فعالیت عملکرد خوبی داشته است هر چند که در این سال ها تبلیغات گسترده ای هم نداشته چرا که به اعتقاد من مردم بهترین ابزار تبلیغاتی هستند و با وجود کیفیت در کار و  فناوری این سیستم تا به امروز توانسته جایگاه خوبی در بین مردم داشته باشد. هر چند که ادعا نمی کنم سیستم بدون نقص است به هر حال همه سیستم ها جای بهبود دارند ولی فکر می کنم در این دو سال توانستیم رضایت مردم را جلب کنیم.

علت مخالفت سیستم های سنتی با اسنپ
شاهکار افزود: به اعتقاد من همه کسب و کارها که مبتنی بر فناوری هستند به نوعی در تقابل با کسب و کار سنتی بوده اند. برای مثال وقتی فروشنده های آنلاین استارت کار را زدند، سنتی ها به چشم تهدید به آنها نگاه کردند و من به این مسئله به این شکل نگاه نمی کنم و در حال حاضر می بینیم که کسب و کارهای آنلاین همچنان سهم ناچیزی در بازار سنتی دارند. پس ما هم نیاز برخی از کاربران را برطرف کردیم و قطعا پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان نیستیم و قطعا بازارهای سنتی، مشتریان خاص خودشان را خواهند داشت و در حقیقت در این مسیر کسانی موفق هستند که بتوانند به مزیت این دو راه در کسب و کار نگاه کنند. سنتی ها هم مدرن شوند و از فناوری استفاده کنند و بهره هایی از حضور سنتی خودشان داشته باشند.

مدیر عامل اسنپ تصریح کرد: در شرکت های بزرگ دنیا می بینیم که در بسیاری از مواقع سیستم های سنتی از نرم افزار و فناوری روز دنیا استفاد کرده اند. به طور مثال شرکت "اوبر" با تاکسی های بین شهری کار می کند پس ما هم می توانیم برای ارایه خدمات بهتر با تاکسی ها همکاری کنیم.

تعامل با بخش سنتی نه تعارض
وی در توضیح این موضوع گفت: می توانیم در کنار هم پاسخگوی نیاز مردم باشیم. در واقع باید هر دو از مزیت های همدیگر استفاده کنیم. به طور مثال روزهایی که محدودیت ترافیکی در تهران وجود دارد تنها تاکسی های که طرح ترافیک دارند، می توانند در این محدوده ها تردد کنند و اگر بتوانیم با هم کار کنیم امکان خدمات دهی هم آسان تر خواهد شد ضمن اینکه تاکید می کنم که در کسب و کار نگاه ما تعامل با بخش سنتی است نه تعارض!
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزین روشنگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
1
اسنپ برای هیچ تاکسی و آژانسی تهدیدی به حساب نمیاد ..چرا همبشه نقطه منفی اول به ذهنمان میرسه چرا عوض پشتیبانی بیشتر این شرکت که امنیت مسافر هزینیه کرایه واقعا پایین و و و خیلی چیزهای دیگه این اسنپو نمیبینیم .روزی رو اون بالایی میده آقای تاکسی دار که خیابونو خریدی مسافر سوار تاکسی میشه یه جواب سلام نمیدی با خودت قهری یه شهرستانی سوار تاکسی بشه از کرایه خبر نداشته باشه جیبش خالی میشه هزار بار خودم دیدم تو تاکسی البته اکثر تاکسیا اینطورین یه کم بیشتر از البته .خدا نکنه یه مسافر کیف پولش همراش نباشه یا پول خورد نداشته باشه......
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: