bazarnews

کد خبر: ۱۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
وریر کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی که در سه سال گذشته انجام شده، راندمان آبیاری در کشور به 44 درصد رسیده و با ادامه این روند می توانیم هم تولیدات بخش کشاورزی را افزایش داده و هم استفاده بی رویه از سفره های آب زیرزمینی را کاهش دهیم.
بازارنیور - محمود حجتی عصر پنجشنبه در بازدید از پروژه های کشاورزی کرمانشاه افزود: در راستای توسعه تولیدات پایدار کشاورزی، یکی از اولویت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از آب است و در این خصوص برنامه های مناسبی در اجرای سیستم های نوین آبیاری انجام شده و این روند در حال اجراست.
وی اظهار کرد: با اجرای سیستم های نوین آبیاری فشار، منابع آب زیرزمینی حفظ می شود و بحران آب در کشور مدیریت خواهد شد. 
حجتی گفت: 6 میلیون هکتار از زمین های کشور قابلیت تجهیز به سیستم های نوین آبیاری را دارد و هم اکنون یک میلیون و 600 هزار هکتار از زمین های کشور مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.
وی با بیان اینکه چهار میلیون هکتار از زمین های کشور هنوز به سیستم های نوین آبیاری مجهز نشده اند، افزود: بر اساس یک برنامه 10 ساله برنامه ریزی شده، سالی 400 هزار هکتار اجرا شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم. 
وزیر جهاد کشاورزی از پروژه دامداری 6 هزار راسی و طرح پرورش و اصلاح نژاد اسب کرد در بخش ماهیدشت از توابع شهرستان کرمانشاه بازدید کرد.
این گاوداری توسط شرکت دامداری و کشاورزی شیر و دام کنگاور و با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در حال احداث است و ظرفیت تولید سالانه ۳۲هزار تن شیر را دارد.
اشتغالزایی این طرح بعد از بهره برداری ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم خواهد داشت و هم اکنون طرح ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ظرفیت طرح پرورش و اصلاح نژاد اسب کرد نیز ۱۲۰ راس اسب بوده که هم اکنون ۶۰ اسب در آن نگهداری می شود.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: