bazarnews

کد خبر: ۱۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
بررسی روندها و مطاله شرایط کسب و کار شرکت‌های اینترنتی اطلاعات فراوانی را به ما می‌دهد و می‌توانیم پیش‌بینی کنیم در سال 2017 چه اتفاقی برای آن‌ها خواهد افتاد.
به گزارش خبرنگار بازارنیوز، همان‌طور که بنجامین فرانکلین می‌گوید هیچ‌چیزی در این جهان قطعی نیست به‌جز مرگ و مالیات. اما با تمام این شرایط همواره با شروع سال جدید نویسندگان در تلاش هستند تا پیشگویی درباره بازار و اقتصاد انجام دهند. پیش‌بینی بازار دیجیتال نیز این شرایط مستثنا نیست. بر اساس آمارها و روندهای منتشرشده این احتمال وجود دارد بازارهای زیر در سال 2017 هر چه بیشتر به نابودی نزدیک شوند.

1- توییتر
ممکن است خیلی زود باشد که با توییتر خداحافظی کنیم اما همه ما میدانیم که این شبکه اجتماعی با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌باشد و این در حالی است که فیس‌بوک و اسنپ چت به رشد خودشان همچنان ادامه می‌دهند. سهم توییتر در بین تمام شبکه‌های اجتماعی تنها 27.3 درصد است و به نسبت آمارهای سابق با کاهش نسبتاً زیادی مواجه بوده. در سال قبل این شرکت تغییرات بسیاری را انجام داده همانند اینکه عکس و ویدئو شامل 140 کاراتر نمی‌شود. اما به نظر می‌رسد به تغییراتی بیش از این برای جذب مخاطبان نیاز دارد.
علیرغم اینکه توییتر با مشکلات بسیاری مواجه است اما شبکه‌های پینترست و اینستاگرام به‌سرعت در حال رشد هستند. اینستاگرام به 600 میلیون کاربر رسید و در حدود 100 میلیون نفر آن‌ها در شش ماه آخر سال اضافه شدند. پینترست نیز در سال قبل رشد خوبی داشته و 150 میلیون کاربر فعال داشته است.

2- بنر تبلیغاتی بزرگ
زمانی وارد هر سایتی که می‌شدیم یک بنر بزرگ تبلیغاتی در بالای سایت قرار داشت که حواس شما را از موضوع اصلی کاملاً پرت می‌کرد. با گذشت زمان و آمدن تبلیغات منطقه‌ای این تبلیغات دیگر کاربردی در بازار دیجیتال ندارد و جای خودش را به ابزارهای جدیدی همچون تبلیغات بومی داده است. آمارهای تبلیغات بنر بزرگ بر روی گوشی‌های همراه نشان می‌دهد که نرخ کلیک بر روی آن‌ها بسیار پایین است
3- تصاویر آماده 
امروزه بسیاری از شرکت‌های دنیا دیگر از طراح‌ها متعددی بهره می‌برند و به این وسیله می‌توانند تصاویر خود را بر اساس نیازشان طراحی کند. سایت‌های تصاویر آماده که با یک هزینه‌ای به شما امکان دسترسی به بانکی از عکس‌ها را می‌داد به نظر می‌رسد در سال 2017 دیگر کاربردی نداشته باشد.
4- نظر دروغین
بر اساس مطالعات آنجا شده در حدود 70 درصد آمریکایی‌ها قبل از خرید کالایی نظرات دیگران درباره آن محصول را مرور می‌کنند. در حدود 88 درصد از مشتریان اعتقاددارند که این نظرات به‌عنوان یک توصیه شخصی به دیگران قلمداد می‌شود. همان‌طور انتظار می‌رود صنعت ایجاد نظر دروغین بر روی محصولات در فضای مجازی دیگر رو به نابودی است. در سال 2015، آمازون قانونی را برای مقابله با شرکت‌هایی که نظرات دروغین درون سایت برای محصولاتشان می‌گذاشتند وضع کرد. مردم نیز بسیار هوشیار شده‌اند، هنگامی‌که می‌بیندد نظرات وجود دارد به‌طورکلی از خرید کالا از آن شرکت سر باز می‌زنند.
5- تبلیغات پاپ آپ
در اوت 2016، گوگل اعلام کردن با وب‌سایت‌هایی که تبلیغات پاپ آپ درون آن وجود دارد برخورد خواهد کرد. آیا تبلیغات پاپ آپ به کار سایت‌های می‌آید؟ البته که اینطور است اما مطالعات گوگل نشان می‌دهد که مردم تمایل ندارد وب‌سایت‌هایی را بازدید کنند که از این نوع تبلیغات بهره می‌برند. به همین دلیل گوگل رتبه وب‌سایت‌هایی که این تبلیغات را حذف می‌کنند افزایش می‌دهد. 
اطلاعات سال 2016 نشان می‌دهد اگر شما می‌خواهید بر روی توییتر، پاپ آپ و بنر تبلیغاتی بزرگ سرمایه‌گذاری کنید بهتر است از این کار دست نگه دارید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: