bazarnews

کد خبر: ۱۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یک لیست ۱۵۰ نفره از افراد خلاق و توانمند برای توسعه کشور تهیه کرده ام، گفت: عوارض وصول شده از محل صادرات، به صادرکنندگان برگردانده شود.
بازار نیوز - محمدرضا نعمت زاده در شصت و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به تهیه لیست ۱۵۰ نفری از افراد خلاق و توانمند برای توسعه کشور، گفت: اینها افرادی هستند که عشق، علاقه و توان کار دارند و تجربه نشان داده اهل توسعه هستند، بنابراین از اعضای اتاق تقاضا دارم که در این زمینه فکر کنند؛ چراکه هر یک از فعالان اقتصادی، مولد و خلاق بوده و می توانند وارد طرح های توسعه ای شوند.
 
وی با بیان اینکه در جمعی عنوان کردم که عملکرد شما مدیران است که کشور این طور فقیر مانده است، افزود: به آنها گفتم که هر کدام از شما می توانید یک شهر ایجاد کنید، ما افرادی داریم که نقش استاندار را می توانند داشته باشند و اگر پا پیش بگذارند، شهرها متحول می شوند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود انجمن های تخصصی متعدد در کشور، خاطرنشان کرد: برآیند این انجمن ها، باید تصمیمات مهم و بزرگ باشد.
 
نعمت زاده همچنین در خصوص اخذ عوارض از صادرکنندگان نیز گفت: همانطور که در برنامه پنجم هم آمده است و قانون صراحت دارد، این پول باید به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا برود.
 
نعمت زاده با بیان اینکه ما نتوانستیم از سازمان مدیریت و گمرک، عوارض وصول شده از محل صادرات را به صادرکنندگان با صادرات با ارزش افزوده برگردانیم، گفت: بنابراین عوارض وصول شده، اما یک ریال آن به صادرات برنگشته است؛ زیرا این عوارض می تواند موضوعی برای تشویق صادرات غیرنفتی باشد.
مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: