bazarnews

کد خبر: ۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با انتقاد از عدم رعایت ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید، گفت: متاسفانه لیست های مختلف برای اخذ عوارض صادراتی از سوی دولت ارائه می شود.
بازار نیوز - محمد لاهوتی عضو شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی در جلسه امشب این شورا که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با انتقاد صریح نسبت به عدم رعایت شروط ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید در رابطه با اخذ عوارض صادراتی از صادرکنندگان، گفت: متاسفانه اکنون لیست‌های مختلف از سوی وزارتخانه‌ها جهت اخذ عوارض صادراتی ارایه می‌شود که بعضا بدون در نظر گرفتن شروط مصرَح در قانون است و باعث گرفتاری صادرکنندگان و عدم ثبات قوانین شده است.
 
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار می رود بر اساس قوانین مصوب، نسبت به اجرای این قانون اقدام کند، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بخشنامه ارزی اخیر و عدم شفافیت آن نسبت تصمیمات آتی بانک مرکزی در خصوص ارز صادرکنندگان، از وزیر اقتصاد درخواست کرد که در این خصوص شفاف سازی شود.
 
وی تصریح کرد: دولت با شفاف‌سازی کامل، دغدغه صادرکنندگان را برطرف کند که بر این اساس، البته وزیر اقتصاد ضمن اعتماد دهی به بخش خصوصی در این رابطه اعلام کرد که قرار نیست در موضوع نرخ ارز، اتفاق خاصی رخ دهد و اصولا، دولت به دنبال پیمان سپاری ارزی و پیگیری مباحث امنیتی در بحث ارز صادراتی نیست.
 
همچنین در این جلسه با پیشنهاد نماینده بانک مرکزی مقرر شد، نشستی با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار شود و بانک مرکزی در آن، نسبت به تصمیمات و برنامه های آتی بانک مرکزی در حوزه ارز، شفاف سازی کرده و گفتگوهایی داشته باشد که به شفافیت کمک کرده و دغدغه صادرکنندگان برطرف کند.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: