bazarnews

کد خبر: ۱۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
ادامه نگرانی ها در خصوص مازاد عرضه جهانی نفت به دلیل افزایش تولید آمریکا و تردیدها در مورد وفادار ماندن تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک به توافق کاهش تولید موجب شد تا قیمت نفت امروز کاهش یابد.
بازار نیوز  - بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 31 سنت کاهش به 55 دلار و 55 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 7 سنت کاهش به 52 دلار و 30 سنت رسید.
میشائیل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «بازار آسیا بر روی افزایش تولید آمریکا متمرکز شده که که از 8.5 میلیون بشکه در روز در ژوئن گذشته به حدود 9 میلیون بکشه در روز رسیده و این رقم فاصله چندانی با رقم های تولید سال 2014 ندارد.»

وی افزود: «با توجه به اینکه قیمت نفت خام آمریکا بالای 50 دلار است، این مسئله در حال افزایش دادن میزان تولید است.»
مک کارتی گفت، آمارهای تولید نفت آمریکا همچنان نگرانی ها در مورد مازاد عرضه موجود در بازار را افزایش داده است.

تجار گفتند، بازارها به صورت نسبی از سخنان مقامات عربستانی که گفته اند به توافق کاهش تولید پایبند خواهند ماند تقویت شده اند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان این هفته اعلام کرد، بسیاری از کشورهای تولید کننده در حال کاهش تولید خود به کمتر از میزانی هستند که در توافق اواخر سال گذشته پذیرفته اند.
اما با توجه به اینمه جار نفتی همچنان در خصوص تمایل اوپک و روسیه نسبت به اجرای کامل توافق کاهش تولید تردید دارند، قیمت نفت نسبت به رقم های بالای اوایل ماه ژانویه 5 درصد کاهش یافته است.

تجار گفتند، توقف فعالیت پالایشگاه ها در خاورمیانه و آسیا در طی هفته گذشته نیز در کاهش تقاضا برای نفت موثر بوده است.
رویترز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: