bazarnews

کد خبر: ۱۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
بسته ویژه های روز منتشر شد
بازدید سرزده روحانی از پلاسکو،کاهش تورم دی ماه،اعلام دلیل آتش سوزی در پلاسکو،تعیین قیمت بنزین سال 96،تعیین عیدی کارمندان در سال 96،کاهش قیمت دلار و سکه به دلائل داخلی و بین المللی،بازدید نعمت زاده از خط تولید پژو 2008،رنگ سرخ تالار شیشه ای حافظ و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (2بهمن ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه ( 2 بهمن ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

روحانی در سومین روز از واقعه دلخراش آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو ضمن بازدید از محل حادثه، طی گفت‌وگویی با شهردار تهران در جریان روند عملیات امدادرسانی قرار گرفت.

محسن نصرهمدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران درباره علت اصلی حادثه پلاسکو گفت:علت این حادثه گازوئیل نیست و این سوخت همچنان در این ساختمان وجود دارد؛ تخریب و آتش‌سوزی عامل انسانی دارد.

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، رقم تورم شهری در دی ماه ۹۵ را ۶.۹ درصد اعلام کرد.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۰.۳واحد درصدکاهش یافته است.

کارکنان دولت برای پایان سال جاری و بر اساس محاسبات قانونی رقمی حدود ۷۷۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.

کنگره ملی مدیریت امور جوانان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول  رییس‌جمهور، شهین‌دخت ملاوردی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی در هتل المپیک تهران برگزار شد.
جهانگیری با بیان اینکه جوانی برای جامعه جدید ایران یک فرصت است، گفت: جوانان در حوزه علمی و فناوری و ارتباطات تحولات مهمی را ایجاد کرده‌اند. از سوی دیگر دیدیم که چگونه آنها با حضور در استارت آپ‌های یا شرکت‌های ریسک‌پذیر با منابع محدود به چه جاهای بزرگی رسیدند.

در جریان معاملات بازار آزاد امروز(شنبه) تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ده هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۷۴ تومان، طرح قدیم با ۵ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه با سه هزار تومان افزایش به ۶۰۱ هزار تومان، ربع سکه با دو هزار تومان افزایش به ۳۱۹ هزار تومان، سکه یک گرمی با۴ هزار تومان افزایش به ۲۰۷ هزار تومان رسید.

طرح مسکن‌مهر با وجود این‌که در دولت احمدی‌نژاد اجرایی شد و به موجب آن، سالانه قرار شد ۱,۵ میلیون واحد مسکونی ساخته شود، اما مشکلات آن امروز همچنان دامن اقتصاد کشور را گرفته است.
 پس از گذشت حدود ۹ سال از اجرای طرح مسکن‌مهر، هنوز دولت یازدهم در چاله‌ای گیر کرده است که دولت قبل برای آن کنده بود. اگرچه در دولت‌های احمدی‌نژاد مشکلات مسکن‌مهر فقط مربوط به تامین منابع برای پرداخت تسهیلات بود، اما دولت یازدهم با مسایل مترتب بر تامین خدمات زیربنایی و روبنایی همچون آب، برق، گاز و فاضلاب و نیز مدرسه، درمانگاه، کلانتری، شبکه حمل و نقل و... همچنان دست به گریبان است که همه این‌ها نیاز به تامین منابع مالی گزاف و خارج از توان اقتصادی دولت دارد.

در جریان معاملات بازار آزاد امروز(شنبه) تهران، قیمت هر دلار آمریکا ۳۸۲۵ تومان، یورو ۴۲۵۷ تومان، پوند ۴۸۲۶ تومان، درهم امارات ۱۰۸۰ تومان و لیر ترکیه ۱۰۷۰ تومان است.

با توافق وزارت نفت و مجلس، قیمت بنزین برای سال ۹۶ گران نمی‌شود اما عوارض فروش این فرآورده نفتی ۵ درصد افزایش می‌یابد که از سهم دولت به پالایشگاه های نفت پرداخت خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد که در جلسه صبح امروز مقرر شد که شورا مجوز تنخواه صدمیلیارد تومانی برای جبران تجهیزات از دست رفته آتش‌نشانی بدهد.

مهمترین اخبار اقتصادی روز ( شنبه 2بهمن)

یک کارشناس حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی گفت : مصوبه اخیر مجلس مبنی بر بازنشستگی ۲۰ ساله زنان تبعیضی در برابر سایر کارکنان زن شاغل و حتی مردان و صندوق‌های بازنشستگی توانایی اجرای این طرح هزینه بر را ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز با حضور در کارخانه ایران خودرو از فرآیند اجرایی خط تولید شرکت پروژه مشترک ایران خودرو و پژو(ایکاپ) بازدید کرد.

شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با کاهش ۱۷۵,۵۹ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.


غلامرضا حیدری عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره مالیات اعتقاد دارد مالیات از مردم حقوق‌بگیر به طور خود به خود کم می‌شود در حالیکه آستان قدس رضوی اصلا مالیات نمی‌دهد.

مراسم تحلیف دونالد ترامپ+تصاویر


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: