bazarnews

کد خبر: ۱۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
بسته ویژه های روز منتشر شد
اظهارات نوبخت درباره اتهامات برادر رئیس جمهور،افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان،گشایش نماد بانک ها و سقوط آزاد 1000 واحدی شاخص،بررسی بودجه آتش نشانی ایران با سایر کشورها،انتقادات تند آخوندی به مسکن مهر،پیام سیف به سپرده گذاران کاسپین،آب شدن یخ بازار مسکن، ارزانی سکه و ثبات نسبی دلار و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه (5 بهمن ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز سه شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 5 بهمن ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص اتهامات وارده به برادر رئیس جمهور گفت:قوه قضائیه مستقل است و مسئولیت رسیدگی به اتهامات افراد بر عهده آن هاست و نباید قبل از اثبات اتهام این مسائل علنی شود چون در صورت عدم اثبات تاثیر بدی بر افکار عمومی خواهد داشت.


حادثه پلاسکو و عدم وجود تجهیزات کافی در اختیار آتش‌نشانی سبب شد توجه‌های به سمت میزان بودجه ای که این بخش از شهرداری می‌گیرد برود. به همین دلیل به بررسی این موضوع پرداختیم که تفاوت‌هایی بین ایران و سایر کشورهای دنیا وجود دارد.


وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ده‌ها هزار میلیارد تومان را به اسم حمایت از مستضعفان در کوه و کمر هدر دادند، گفت: عدم بهره‌وری یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانه خالی در شهرها حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.


رییس کل بانک مرکزی از ابلاغ بخشودگی جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان تا هفته آینده خبر داد و آخرین اقدامات درباره ساماندهی موسسه کاسپین را تشریح کرد.


امروز ۵ بهمن ۱۳۹۵ در بازار آزاد ارز هر دلار ۳۸۵۶ تومان یورو ۴۲۶۰ تومان، پوند انگلستان ۴۸۹۰ تومان و لیر ترکیه ۱۰۷۵ تومان فروخته می‌شود.

امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ در بازار آزاد قیمت سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان ، نیم‌سکه ۶۰۲ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۸ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲۰۴ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۵ هزار تومان است.


غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس و عضور کمیسیون بودجه می‌گوید در بودجه سال ۹۶ افزایش ده درصدی وابستگی به نفت وجود دارد. درآمدهای مالیاتی نیز با افزایش ۸,۵۳ درصدی مواجه شده است.


اولین کارنامه زمستانی بازار مسکن شهر تهران از «رشد چشمگیر حجم معاملات خرید مسکن» در مناطق مختلف پایتخت حکایت می‌کند.


نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۴ معادل ۸,۶ درصد است.


مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 5 بهمن)


رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم دیماه را ۹.۶ درصد ذکر کرد و گفت: امسال بعد از ۲۵ سال شاهد تک رقمی شدن نرخ تورم بودیم که این دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.


امروز سه شنبه ۵ بهمن ماه که بازار روند با ثباتی را آغاز کرده بود در پایان بازار با بازگشایی یک نماد بانکی، شاخص کل با افت هزار و ۱۴ واحدی روبه‌رو شد و در ارتفاع ۷۸ هزار و ۲۴۹ واحد قرار گرفت.


مشاور اقتصادی رئیس جمهور با تشریح جزئیات سه شوک اقتصاد ایران طی سالهای گذشته، سناریوهای رشد اقتصادی سال های آینده را تشریح کرد.


بازارنیوز در آخرین نظرسنجی خود از مردم خواسته به این سوال پاسخ دهند که آیا دسترسی به اطلاعات حقوقی مدیران دولتی سبب مبارزه با فساد و شفافیت می‌شود یا نه، ۷۴ درصد پاسخ‌دهندگان موافق این اقدام دولت بودند.

مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 5 بهمن)

سیف خواستار توقف هرچه سریع‌تر انحرافات بانک‌ها در شناسایی انواع سودهای موهوم، بنگاه‌داری غیرمجاز و نقض قوانین و مقررات شد و تاکید کرد: اقدامات اصلاحی بانک مرکزی با هدف تحکیم شفافیت ادامه  و انتظار می‌رود سایر ارکان متولی شفافیت و پاسخگویی در نظام بانکی ایران نیز اقدامات اصلاحی را مدنظر قرار دهند.


۵۰۰ شرکت برتر ایران که از آنها به‌عنوان غول‌های اقتصادی نام می‌برند، در نوزدهمین سال رتبه‌بندی شرکت‌ها معرفی شدند.

مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 5 بهمن)




نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: