bazarnews

کد خبر: ۱۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
پس از آنکه افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا این احتمال را تقویت کرد که افزایش تولید نفت شیل در سال جاری موجب کاهش تاثیر توافق کاهش تولید اوپک و سایر تولید کنندگان خواهد شد، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.
بازار نیوز -  به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 40 سنت کاهش به 55 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 40 سنت کاهش یافت و به 52 دلار و 78 سنت رسید.

آمارهای هفتگی انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفت خام، بنزین و گازوئیل این کشور در هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است امروز گزارش رسمی از میزان ذخایر این کشور را منتشر کند و تجار منتظرند تا ببیند آیا آمارهای رسمی ارقام ارائه شده از سوی انستیتوی نفت آمریکا را تایید می کند یا نه.

تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «گزارش انستیتوی بازار نفت تاثیری کاهشی بر بازار داشت... اگر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز آمارهای مشابهی را نشان دهد، باید انتظار وارد آمدن فشار بیشتر بر قیمت نفت را داشت.»

قیمت نفت در طی هفته های اخیر به دلیل برنامه اوپک و دیگر تولید کنندگان برای کاهش تولید، افزایش یافته است.

وزرای انرژی کشورهای تولید کننده نفت گفته اند، از 1.8 میلیون بشکه ای که قرار بوده از اول ژانویه از بازار حذف شود، حدود 1.5 میلیون بشکه حذف شده است.

موسسه برنستین انرژی اعلام کرد میزان ذخایر نفتی جهان در سه ماهه پایانی سال گذشته نسبت به سه ماهه قبلی 24 میلیون بشکه کاهش یافته و به 5.7 میلیارد بشکه رسیده است. این رقم معادل حدود 60 روز مصرف نفت جهان است.

اما به رغم کاهش تولید اوپک، تولید نفت شیل آمریکا در حال افزایش است و این موجب افت قیمت ها شده است.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: