bazarnews

کد خبر: ۱۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد:
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از صرفه جویی ١٣٥میلیون لیتر بنزین با نوسازی ٤٠هزار تاکسی خبر داد و از وزارت نفت و سازمان محیط زیست درخواست کرد در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک کنند.
بازار نیوز - حمید پورمحمدی، معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مراسم جایگزینی ٤٠ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در طرح کلید به کلید با اشاره به اینکه طرح حمایت از تولید سال گذشته از سوی دولت ارائه شد، گفت: در گام اول در بخش خودرو پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو اجرا شد و در پی آن ١٣٠ هزار خودرو به فروش رفت که تاثیر مهمی بر بخش خودرو داشت.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید همچنین طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرارگرفت که به دنبال آن بودیم که مزایای دیگری را داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا بنا به آمار در آن زمان ٩٠ هزار تاکسی فرسوده وجود داشت که بنا شد نوسازی شود.
پورمحمدی با اشاره به اینکه بنا به گزارش سیاهه تهران، روزانه ٧٣٥ هزارتن آلایندگی ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: ٨٥ درصد از این آلایندگی  ناشی از منابع متحرک است که سهم تاکسی ها حدود ١٥ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بانک های پارسیان، ملت و تجارت برای اجرای این طرح اقدام به پرداخت تسهیلات کردند، گفت: از وزارت نفت و سازمان محیط زیست تقاضا داریم در راستای برداشتن گام بعدی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک کنند.

 معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به صرفه جویی سه هزار لیتر سوخت به ازای هر خودرو می شود، ادامه داد: طرحی در دستور کار قرار گرفت در راستای اجرای این طرح پس از بحث و بررسی سه ماهه بر روی مدل مالی تدوین شد و به این ترتیب با وام ٢٠میلیون تومانی و کمک ٥میلیون تومانی ایران خودرو که نرخ تسهیلات را به ١٦درصد رساند این طرح اجرایی شد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: