bazarnews

کد خبر: ۱۴۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
سهامداران معترض کارخانه « آزمایش» در مقابل سازمان بورس اجتماع کردند
عده ای از سهامداران شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش به دلیل اعتراض به عدم موافقت سازمان بورس با مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار تجمع کرده اند.
بازار نیوز -  دقایقی قبل عده ای از سهامداران شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش با تجمع در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار به عدم موافقت با مجوز افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعتراض کرده اند. این اعتراض حضور پلیس ضد شورش را در مقابل این سازمان در پی داشته است.

شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش بدون آنکه رقمی از محل فروش خالص و درآمد ارایه خدمات خود داشته در عملکرد 9 ماهه منتهی به پایان  خرداد ماه 95 توانسته زیانی 14 میلیارد و 110 میلیون و 664 هزار و 323 ریالی را محقق نماید که به ازای هر سهم زیان 65 ریالی را باشد ،شناسایی کرده است.

زیان انباشته شرکت کارخانجات آزمایش تا پایان دوره عملکرد 9 کاهه امسال به بیش از 104 میلیارد و 227 میلیون و 897 هزار تومان بالغ شده است.

بر اساس این گزارش؛ با توجه به توقف تولید در کارخانه صنعتی آزمایش تهران و املاک و دارایی های ثابت ارزنده این شرکت و همزمان با تملک برخی دارایی های مجموعه داودیان از سوی بانک توسعه سادرات ، در تاریخ 27 بهمن ماه 1394 هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را  از مبلغ 217,500,000,000 ریال به مبلغ 2,202,800,000,000 ریال به منظور خروج از مشمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت به تصویب رساند و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرد.

این پیشنهاد با وجود موافقت حسابرس و بازرس قانونی اما تا کنون از سوی سازمان بورس به دلایلی افشاء نشده مورد موافقت قرار نگرفته است.

این شرکت در 16 اسفند ماه 1337 شمسی به ثبت رسیده و پس از انقلاب مشمول بند "خ" قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران تحت پوشش سازمان صنایع مالی ایران قرار گرفت. پس از واگذاری این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1381 ، سهام مدیریتی این شرکت در مهر 83 به شرکت گسترش صنایع پیام به مدیریت حسین داوودیان منتقل شد.
وی اواخر سال 83 در یک معامله جنجالی، سهام گروه صنعتی پیام و آزمایش و پارس قوطی را خریداری کرد. این سه شرکت پس از ورود داوودیان، شاهد افزایش حبابی قیمت سهام شدند که درنهایت با شفاف سازی های بورس این حباب ها به قیمت زیان های سنگین سهامداران ترکید.

داوودیان پس از آنکه به جرم دستکاری در صورت های مالی و معاملات و عدم افشای اطلاعات تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد با وکالت دادن به نزدیکان خود از کشور خارج و به انگلستان اقامت می کن و این در حالی است که گفته می شود وی از طریق بستگان سببی خود ،در مدیریت شرکت های تابعه و هیات مدیره های تو در تو نفوذ دارد.

آزمایش و پیام در سال 1392 با اقدام مستقیم سامان بورس از تابلوی معاملات بورس تهران اخراج و به بازار پایه توافقی منتقل شد.

هم اکنون عملیات تولیدی در شرکت آزمایش متوقف شده و این در حالی است که افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها کمکی برای ورود جریان نقد عملیاتی نمی کند و شائبه واگذاری دارایی ها از طریق فرار از زیر بار بدهی های مالی و مالیاتی را به ذهن متبادر می کند. شائبه ای که به نظر می رسد دلیل اصلی عدم موافقت سازمان بورس با این افزایش سرمایه است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
JimmiNil
|
Russian Federation
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
zf0QHL http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO.com
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: