bazarnews

کد خبر: ۱۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
بسته ویژه های روز منتشر شد
پرداخت معوقات و افزایش حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم،پاسخ به شبهاتی درباره موسسه مالی کاسپین،افزایش قیمت سکه و ثبات در بازار دلار،سبز پوش شدن بورس،حذف یارانه تعداد زیادی در این دوره،اظهار نظر جنجالی آخوندی درباره مسکن مهر،گران شدن نفت اوپک ،بی کیفیت ترین خودروهای ایرانی و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 18 بهمن ماه ۱۳۹۵) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز دوشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 18 بهمن ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

طی هفته‌های گذشته و بعد از آزمایش موشکی، رابطه ایران و ترامپ بسیار بد شده است و سبب شده است وی تحریم‌های جدیدی را بر کشور اعمال کند. این موضوع قطعا شرایط سرمایه گذاری خارجی را در ایران بد خواهد کرد.


فخرالدین دانش آشتیانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش به روز رسانی معوقات جامعه فرهنگیان کشور است گفت: هنگامی که من در وزارتخانه آموزش و پرورش مستقر شدم با کمک دولت مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان به صورت اوراق دریافت کرده و سعی کردیم که ۲۷۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را با همکاری نهادهای اقتصادی تبدیل به پول نقد کرده و معوقات همه فرهنگیان را پرداخت کنیم.وی ادامه داد: معوقات و پاداش خدمت بازنشستگان تا پایان سال ۹۴ و  معوقات حق التدریس شاغلان و نیروهای آزاد و همچنین حقوق سرباز معلمان را از فروردین تا پایان دی ماه ۹۵ پرداخت کرده ایم. معوقاتی که برای بسته‌های حمایتی مدارس غیر دولتی بوده است را نیز پرداخت کرده ایم، اگرچه فرهنگیان هنوز مطالباتی دارند که پیگیر آن ها هم هستیم و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی را در این جهت برداریم.


آمارهای ماه ژانویه نشان می دهند کشورهای عضو اوپک به کاهش تولید نفت پایبند بوده‌اند، اما آیا نفت شل می‌تواند اثر کاهش تولید را خنثی کند؟

طی هفته گذشته تجمع اعتراض آمیز سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین مقابل بانک مرکزی به تیتر داغ رسانه های خبری تبدیل شد.

سیدبهاء الدین حسینی هاشمی کارشناس امور بانکی در خصوص انحلال موسسه مالی اعتباری کاسپین و راهکار مردم برای رسیدن به طلبشان گفت: بانک مرکزی هیچ منابعی برای پرداخت خسارت به مردم ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس نقل قولی از ظریف درباره اولتیماتوم دولت اوباما به دولت احمدی‌نژاد مبنی بر تخلیه سپرده‌های ایرانی را روایت کرد.

در جریان معاملات امروز(دوشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۹ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، طرح جدید با افزایش ۹۸۰۰ تومان به یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان، نیم سکه با ۵ هزار تومان افزایش ۶۳۹ هزار تومان رسید.

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، هر دلار آمریکا ۳۸۴۸ تومان، یورو ۴۲۶۰ تومان، پوند ۴۸۶۸ تومان، درهم امارات ۱۰۷۴ تومان و لیر ترکیه نیز ۱۰۸۰ تومان است.

مطابق اظهارات مدیرکل رفاه و تأمین اجتماعی از همین روزها پیامک های حذف یارانه برای سرپرستان خانوار ارسال می شود و به نظر می رسد، از اسفند ماه تعدادی از خانوارها مشمول دریافت یارانه نقدی نشوند.


وزیر راه امروز در گفت و گویی با خبرنگاران در خصوص مسکن مهر گفت: اگر ساخت و سازهای مسکن مهر در اطراف تهران ادامه می یافت به سرعت یک تهران دیگر کنار تهران بزرگ سر بر می آورد.


بی ام و ۲۰۰۲ (نیوکلاس)
این مدل، یکی از خودروهای لوکس بی ام و است که در سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۷ میلادی تولید می شد. این خودرو قبل از انقلاب اسلامی هم در ایران وجود داشت اما در دهه ۶۰ شمسی استفاده از آن رایج تر شد. مدل ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ این خودرو در بازار از ۷ تا ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 18 بهمن


عده ای از سهامداران شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش به دلیل اعتراض به عدم موافقت سازمان بورس با مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار تجمع کرده اند.

در ادامه گزارش های ایام دهه فجر، امروز به بخش دیگری از اقدامات حوزه نظارتی بانک مرکزی در سال پایانی دولت یازدهم پرداخته می شود.با هدف حصول اطمینان از اجرای صحیح سیاست های پولی و اعتباری مصوب شورای پول و اعتباردر فراهم کردن و تمهید شرایط برای کاهش نرخ سود بانکی همسو با اقتضائات اقتصاد کلان کشور به ویژه کاهش نرخ تورم، بررسی مستمر رعایت یا عدم رعایت نرخ سود مصوب سپرده ها و تسهیلات در شبکه بانکی کشور درکانون بازرسی های حضوری حوزه نظارت بانک مرکزی قرار گرفت. صدور اخطاریه و ارجاع پرونده برخی از بانک ها و موسسات اعتباری متخلف در این زمینه به هیات انتظامی بانک ها از جمله اقدامات است. 


امروز دوشنبه 18 بهمن ماه، بورس تهران بعد از مدت‌ها روند معکوسی را در پیش گرفت که درنهایت با رشد 63 واحدی روبه‌رو شد.


دادستان کل کشور در خصوص معدوم کردن تمام کالاهای قاچاق مکشوفه گفت:مقام رهبری تاکید کردند که کالای قاچاق مکشوفه را آتش بزنید؛ چرا باید دستور رهبری به عنوان سیاست قابل توجه به زمین بماند؟

بانک‌های خصوصی هم به جرگه زیانده‌ها پیوستند. حالا پس از افشای زیاندهی بانک‌های دولتی و زلزله‌ای که بازگشایی نماد این بانک‌ها در بورس به راه انداخته ‌است، صورت مالی سه بانک خصوصی هم افشا شد.


بنا به اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بهای نفت این سازمان پنجشنبه گذشته ۵۳ دلار و ۹۳ سنت بود.
  بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز دوشنبه اعلام شد، قیمت سبد نفت اوپک جمعه گذشته (۱۵ بهمن) به طور میانگین ۵۴ دلار و ۲۴ سنت بود که بالاترین قیمت در بیش از ۱۸ ماه گذشته است و ۰,۶ درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش دارد.چنین قیمتی از ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۵ (اواخر تیر ۱۳۹۴) تا کنون بی سابقه بوده است.

یک تحلیلگر با سابقه انگلیسی پیش بینی می کند، قیمت طلا تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ به یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.


چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 18 بهمن

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دی ماه ۱۳۹۵ تعداد ۸۹۴۱۴ دستگاه خودرو تولید گردید که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۱ مدل خودرو در گروه سبک و ۱۰ مدل در گروه سنگین می باشد.براساس این گزارش در رده پایین تر از ۲۵ میلیون تومان خودروهای تیبا، تبیا ۲، سایپا ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱ پارس خودرو همچنان تک ستاره هستند.



نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: