bazarnews

کد خبر: ۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
یک کارشناس حوزه مسکن گفته است که طرح مسکن مهر یک شعار پوپولیستی برگرفته از روحیات رئیس دولت قبل بود که در یک سال ۳۰۰ درصد تورم داشت.
بازار نیوز - محمدمهدی مافی مدعی شد: متاسفانه من یک برگ مطالعه درخصوص مسائل محیط زیستی، مالی، فنی حرفه‌ای، زیرساخت‌ها، ‌مراحل بهره‌برداری، حمل و نقل و چگونگی تامین خدمات و انشعابات مسکن مهر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه دولت‌های نهم و دهم ندیدم و می‌توان از این پروژه به عنوان فاجعه پروژه‌های عمرانی نام برد.

وی افزود: مسوولان دولت نهم و دهم فقط به عنوان یک شعار پوپولیستی که برگرفته از روحیات نفر اول دولت بود، مسکن مهر را مطرح کردند و شرایط به نحوی بود که کسی اجازه نداشت درخصوص نحوه تامین بودجه و مطالعات طرح سوال کند.

مافی درباره مسائل تورمی مسکن مهر مدعی شد: 50 هزار میلیارد تومان پولی که توسط سیستم بانکی به مسکن مهر تزریق شد تورم 300 درصد را طی یک سال رقم زد و تبعات مسکن مهر به سایر سطوح اقتصاد سرایت کرد. از سوی دیگر، شرکت‌های دست‌اندرکار حجم انبوهی از پتانسیل و امکانات را برای تولید مسکن مهر به کار گرفتند که حالا در شرف اتمام این پروژه قابل استفاده نخواهد بود و ضرر مضاعف می‌شود.

وی با اشاره به انتقادات وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسکن مهر گفت: سوابق حرفه‌ای دکتر آخوندی در بخش مسکن بر کسی پوشیده نیست اما باید سوال کرد وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم برای رفع مشکلات مسکن مهر چه اقداماتی انجام داده است. کسی منکر ایرادات مسکن مهر نیست اما دولت می‌توانست در جهت تسریع مسکن مهر اقدام و معضلات و مشکلات این طرح را تعدیل کند.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: