bazarnews

کد خبر: ۱۴۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
در حالی آسیب دیدگی خطوط لوله انتقال گاز ترش در فاز 16 رخ داد که عده ای از خرابکارانه بودن این حوادث خبر می‌دهند.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز 22 دی ماه باز هم شاهد تکرار آسیب دیدگی خط لوله انتقال گاز ترش از یکی از سکوهای فاز 16 پارس جنوبی بودیم. مساله ای که چندین مرتبه در ماه های گذشته تکرار شده و در روند فعالیت ها تاثیر گذاشته است. 

در خصوص علت یابی این معظل برخی، اصابت لنگر کشتی به این خط لوله را عامل بروز حادثه اعلام کرده و برخی دیگر نیز مدعی شده اند فرسوده بودن خط لوله انتقال گاز ترش عامل بروز آن بوده است.

 یک ماه پیش از آن نیز در اثر برخورد لنگر یکی از کشتی های عبوری با خط لوله دریایی فاز 19 که وظیفه انتقال گاز از سکو به ساحل را داشت، شکستی در این خط لوله رخ داد که موجب قطع انتقال گاز از این خط لوله شد. پیش از این هم حوادث مشابه دیگری برای خطوط لوله در خلیج فارس رخ داده که علاوه بر ایجاد نگرانی های زیست محیطی، تاخیرهای فراوان و به تبع آن زیان های جبران ناپذیری در تولید و انتقال گاز ایجاد می کند و حتی چرخه تولید و انتقال را دچار مشکل می سازد.

 تعمیر خطوط لوله و بازگرداندن آنها به چرخه، می تواند حداقل دو ماه زمان را تلف کند و این درحالیست که هنوز به طور دقیق مشخص نشده که دلیل بروز این حوادث، لنگر کشتی های صیادی است یا مشکلات ساختاری خطوط لوله و یا عامل دیگر.

پیگیری های خبرنگار بازار نیوز از یک منبع آگاه در نفت حکایت از آن دارد که احتمال خرابکارانه بودن این اتفاقات زیاد است و گویا یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سنگ اندازی و ممانعت از توسعه و بهره برداری بیشتر ایران در فازهای 15 و 16 افرادی را برای خرابکاری در خط لوله های گاز ترش اجیر کرده اند.

به گفته این منبع آگاه برخی اتفاقاتی که برای خطوط لوله انتقال گاز ایران طی ماه های گذشته به وقوع پیوسته بسیار مشکوک هستند و شواهد نشان می دهد عامل این حوادث فرسودگی یا کشتی های صیادی نیستند و عامل غیر معمولی باعث آنها بوده است.

با این اوصاف انتظار می رود مقامات مسئول با پیگیری های لازم از تکرار این حوادث جلوگیری کنند و با عاملان آن به شدت برخورد شود تا ضمن حفاظت از بیت المال و محیط زیست از سوء استفاده دیگران جلوگیری شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
آره درست ثروت ملی است!!!
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: