bazarnews

کد خبر: ۱۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
نعمت زاده:
نعمت زاده در جمع خبرنگاران درباره حادثه پلاسکو و نابودی واحدهای تولیدی آن گفت:در ساختمان پلاسکو کلا 20 واحد تولیدی بیشتر موجو نبود و الباقی مکان های فروش یا پاتوق بودند.
بازار نیوز -  محمدرضا نعمت زاده در بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز ( ۲۴ بهمن) برگزار شد، گفت: قبول داریم که به طور کلی تولید عاری از مشکل نیستیم. ما از جوانی یاد گرفتیم که تولید از سخت ترین کارهاست اما اینکه بخواهیم همه مسائل تولید را به دولت، ملت یا صنعت پاس دهیم چیزی حل نمی شود.

وی در مورد وضعیت مشکلات صادرات ادامه داد: مطمئنا نگاه ما، صادرات محور است. به عنوان مثال اکنون صادرات فرش به خاطر بازارهای خارجی رو به رشد نیست. فرش جزو کالای با دوام هنری و صنعتی است اما نمی توان انتظار داشت که سالی ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: درخواست و تاکید ما این است که به اتحادیه ها در  بخش صادرات بها دهیم؛ به طوری که در تصمیم گیری ها باشند اما باید خود اتحادیه ها وارد شوند و ما هم کمک می کنیم. اگر هم  ساختارش باید اصلاح شود با هم همفکری هم این کار را انجام دهیم.

نعمت زاده ادامه داد: در مدت بیش از یک سالی که از برجام می گذرد تلاش کردیم کارهای مشترک با دنیا را شروع کنیم. کشور های پیشرفته همگی نگاه صادرات محور دارند. یک بار در کره جنوبی یک راننده به من می گفت ما مثل شما پول دار نیستیم باید کار کنیم و صادر کنیم تا بتوانیم زندگی کنیم اما در اینجا وقتی بادمجان گران شود می گویند تقصیر صادرات است.

وی همچنین درباره استفاده و امکان بهره‌برداری بالا از ظرفیت معادن ادامه داد: معتقدیم در زمینه معادن بسیار بیشتر از ظرفیت فعلی می‌توان کار کرد اما برای این کار باید از ابتدا شروع کنیم و اطلاعات دقیق از مرحله اکتشاف تا مراحل بعدی بدست آوریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: حفاری‌هایی را که در سه سال گذشته انجام شده است باید با سال‌های قبل‌تر مقایسه کنیم نه با کشوری مثل استرالیا که اقتصادش بر پایه معادن است. ما توانسته‌ایم با سازمان انرژی اتمی به تفاهماتی برسیم و با هم اکتشاف انجام دهیم به شکلی که مواد رادیواکتیو را سازمان انرژی اتمی و به غیر از آن را ما برداشت کنیم. اکنون نیز 80 درصد پهنا را برای بهره‌برداری از معادن آزاد کردیم تا بخش خصوصی بتواند اکتشاف کند.

بهره‌برداری از معادن "بهرام گور" به گورخرها آسیبی نمی‌زند
نعمت زاده افزود: : تاکنون توانستیم در 20 کیلومتر مرز شرقی کشور در بخش معادن، اکتشافاتی انجام بدهیم. مناطقی که تا کنون دست نخورده بودند. چند وقت پیش یکی از مناطقی که ظرفیت بسیار بالای معدنی دارد به نام بهرام گور را بازدید کردیم؛ منطقه بسیار ارزشمندی است که می‌توان هم از معادنش استفاده کرد و هم گورخرهای آنجا رشد کنند و بیشتر شوند. در هیچ کجا نمی‌آیند یک مزیت را به خاطر مزیت‌های دیگر کنار بگذارند.  

وی ادامه داد: در این مورد دو جلسه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کردیم و اجازه اکتشاف معدنی در چهار بخش را گرفتیم تا بتوانیم اکتشاف کنیم. بعد از آن ما گفتیم که باید به بخش خصوصی هم اجازه اکتشاف از معادن داده شود، چون واقعا مناطقی وجود دارد که معادن طلا و مس دست نخورده‌ای دارند. ما ضد محیط زیست نیستیم اما باید از این معادن‌ استفاده کنیم.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: