bazarnews

کد خبر: ۱۴۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان پس‌اندازی در بانک سرمایه نداشته است، گفت: اگر در بانک سرمایه وام‌هایی بدون پشتوانه داده شده، سپرده‌های مردم بوده که غارت شده است.
بازار نیوز -  مهندس نیک‌دل در نشست خبری که در غرفه صندوق ذخیره فرهنگیان در نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه پنجم واریز سهم 5 درصدی دولت به فرهنگیان در صندوق فرهنگیان دیده نشده بود، گفت: این موضوع در برنامه ششم توسعه مجددا دیده شده و دولت مکلف شده است که معادل واریزی معلمان، مبلغی را به صندوق ذخیره واریز کند.

وی افزود: از ابتدای تاسیس صندوق ذخیره از سال 74 تاکنون، مجموع واریزی دولت و معلمان کمتر از 6000 میلیارد تومان بوده است علی‌رغم اینکه طبق مصوبات، فرهنگیان باید 5 درصد از حقوق خود را به صندوق واریز کنند؛ اگر 1.3 درصد از حقوق فرهنگیان کم می‌شود و دولت نیز معادل همین 1.3 را به صندوق واریز می‌کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه واریزی اعضا تاکنون 1108 میلیارد تومان و واریزی دولت 149 میلیارد تومان بوده است، گفت: با احتساب سودهای جمع‌آوری شده، کل موجودی معلمان حدود 4300 میلیارد تومان است. از این میزان 998 میلیارد تومان معادل 22 درصد در شرکت ساختمان معلم و 1046 میلیارد تومان در پتروفرهنگ سرمایه‌گذاری شده است.

اموال فرهنگیان در هوا نیست
نیکدل تاکید کرد: بنابراین می‌توان گفت اموال فرهنگیان عمدتا به زمین چسبیده است و در هوا نیست که کسی آن را ببرد. اموال فرهنگیان صندوق ملکی و اوراق بهادار نیست و در قالب اموری چون پتروشیمی مروارید، ماشین‌سازی اراک و شرکت‌های بسیار دیگر سرمایه‌گذاری شده و به زمین چسبیده است. عمده سرمایه‌گذاری‌های صندوق ذخیره سودآور هستند و 8 درصد از دارایی‌ها در قالب وجوه اداره شده در شرکت لیزینگ ما متمرکز است.

فرهنگیان اصرار دارند خودروهای گرانقیمت و با کیفیت‌تر به آنها واگذار شود
وی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری خودروهای لوکس به مدیران آموزش و پرورش که چندی پیش اخباری درخصوص آن منتشر شد، گفت: تاکنون بیش از 115 هزار خودرو از ایران‌خودرو و سایپا به معلمان به صورت لیزینگی واگذار شده و در مقطعی حدود 300 خودروی آی 20، وارد برنامه لیزینگ ما شد که تنها حدود 10 تا 12 درصد مدیران ما این خودروها را گرفتند و مابقی را کارمندان و فرهنگیان ثبت‌نام کردند البته خود فرهنگیان اصرار دارند که خودروهای گرانقیمت و با کیفیت‌تر به آنها واگذار شود.

بروی بانک سرمایه اعمال مدیریت نداریم
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان حدود 27 شرکت اصلی و 27 زیرمجموع مهم و فرعی دارد، گفت: شرکت‌های فرعی ما هرکدام 6، 7 درصد از سهام بانک سرمایه را در اختیار دارند که سرجمع آن به حدود 47 درصد سهام بانک سرمایه می‌رسد.  بنابراین بانک سرمایه شرکت اصلی ما نیست و روی آن اعمال مدیریت نداریم.

تنها 47 درصد سهام بانک سرمایه از آن صندوق ذخیره است
نیکدل ادامه داد: بانک سرمایه دارای هیات مدیره است و ما این هیات مدیره را به بانک مرکزی معرفی می‌کنیم و یک پروسه طولانی 17، 18 ماهه زمان می‌برد تا بانک مرکزی آنها را تایید کند. بانک سرمایه به لحاظ قوانین بانکداری زیر نظر بانک مرکزی است و ما چون 47 درصد سهام آن را داریم هرکاری نمی توانیم در آنجا بکنیم.

علت دستگیری مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره علت دستگیری غندالی مدیرعامل سابق صندوق ذخیره گفت: در مقطعی مشکلاتی رخ داده بود و مدیرعامل بانک سرمایه رفته بود بنابراین مدیرعامل صندوق ذخیره با حفظ سمت، سرپرست بانک سرمایه شد بنابراین اگر غندالی اکنون در زندان است با سمت سرپرستی بانک سرمایه در زندان است نه سمت مدیرعاملی صندوق ذخیره فرهنگیان.

نیکدل افزود: عده‌ای آگاهانه اختلاس‌ها و اتفاقات بانک سرمایه را به صندوق ذخیره ربط می‌دهندو به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند در حالی که از ابتدای عمر صندوق دارایی‌هایش به 6000 میلیارد تومان هم نرسیده است که قرار باشد 8000 میلیارد تومان از آن خارج شود.

وجوه فرهنگیان در بانک سرمایه نیست
وی ادامه داد: صندوق ذخیره در بانک سرمایه پس‌انداز نداشته و اگر اختلاسی رخ داده و وام‌هایی بدون پشتوانه داده شده، سپرده‌های مردم بوده که غارت شده است. وجوه فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان است و در بانک سرمایه نیست.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در حال حاضر 4 نهاد نظارتی در صندوق ذخیره مستقر هستند و اسناد را بررسی می‌کنند، گفت: ما از این اتفاق استقبال کردیم زیرا فرصتی برای شفاف‌سازی است. اموال فرهنگیان جایی نرفته است. البته منکر این نیستیم که سوءمدیریت‌ها و تخلفاتی در صندوق ذخیره رخ داده است اما ابعاد آن 8000 میلیارد تومان و 10 هزار میلیارد تومان که اعلام می‌کنند، نیست.

نیکدل در پاسخ به این پرسش که از ابتدای ورود شما به صندوق، پاکسازی در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق انجام داده‌اید یا خیر؟ گفت: برنامه‌هایی داریم که مدیرانی که رعایت قوانین و صلاح صندوق را نکرده‌اند برکنار کنیم و حتی از آنها شکایت کنیم. البته طی ماه‌های اخیر برخی از اعضای هیات مدیره در شرکت‌ها را عوض کرده‌ایم. برخی دوران مدیریت‌شان تمام شده بود و رفتند. البته سعی کردیم مدیرانی که مشکلی نداشتند را نگه داریم تا بعدها انگ اختلاس به آنها نخورد. همانطور که وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود، با کمک حسابرسان خبره مشغول بررسی اتفاقات صندوق هستیم و این تحقیقات مراحل انتهایی‌اش را طی می‌کند.

تعداد فرهنگیانی که بعد از انتشار خبر اختلاس از عضویت صندوق ذخیره انصراف دادند
وی درباره میزان انصرافی از صندوق پس از اخبار منتشر شده درباره اختلاس از این صندوق، گفت: تعداد اعضای صندوق ذخیره شناور است و در حال حاضر حدود 880 هزار معلم عضو آن هستند. از ابتدای سال 6000 نفر از صندوق خارج شده‌اند که عمدتا بازنشسته بوده‌اند اما میزان انصرافی‌های ما پس از اتفاقات رخ داده شاید حدود 600 تا 700 نفر بوده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اخبار منتشر شده درخصوص انتقال حساب حقوق فرهنگیان از بانک ملی به بانک سرمایه گفت: این مصوبه دولت بود و البته سوءبرداشت‌هایی که در مصاحبه‌هایی انجام شده بود وجود داشت و گفته بودند اگر بانک سرمایه سود خوبی بدهد خود فرهنگیان حساب‌شان را به آنجا انتقال  می‌دهند اما فعلا چنین تصمیمی مطرح نیست.

نیکدل در پایان درباره میزان حاشیه سود شرکت ساختمانی معلم گفت: حاشیه سود این شرکت 11 درصد بوده است البته با توجه به رکود مسکن، اغلب شرکت‌های فعال در زمینه مسکن دچار ضرر و زیان شده‌اند اما پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده وضعیت بازار مسکن بهبود پیدا کند.

 عباس معینی، معاون شرکت بیمه معلم نیز با بیان اینکه سال گذشته پرتفوی بیمه معلم 556 میلیارد تومان بود که امسال به 675 میلیارد تومان رسیده و نرخ عملکرد ما 27 درصد بوده است.

معاون شرکت بیمه معلم افزود: در حال حاضر بالغ بر 16 میلیون بیمه شده داریم و در وضعیت خوبی هستیم. بعد از برجام نیز بیمه معلم از لیست تحریم‌ها خارج شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
با سلام و احترام برای نیروهای خدمتگذار و سرایدار مدرسه که مثل برده کار می کنند هیچگونه افزایش حقوقی اعم از اضافه کاری سرایداری -حق لباس -حق ایاب و ذهاب و رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود و عنوان می کنند بار مالی دارد پس چطور هست که اختلاس 8 هزارمیلیاری صورت می گیرد اگر پول در این مملکت هست چرا به این قشر ضعیف توجه نمی شود و نکته دوم اینکه برای 950 هزار معلم حق رتبه بندی صورت میگیرد بار مالی ندارد ولی برای 50 هزار خدمه مدرسه بار مالی وجود دارد آقای وزیر خوب فکر کنید و از خدا بترسید ومشکلات این فشر را برطرف کنید به امید ظهور حضرت مهدی (ص) عدالت گستر دنیا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: