bazarnews

کد خبر: ۱۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
مشکل اصلی ما در صادرات بی انضباطی است و تا زمانیکه بی انضباطی سر و سامان نیابد ما همچنان با مشکل صادرات کالاهای بی کیفیت مواجه هستیم.
بازار نیوز - یحیی آل اسحاق  درباره اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ممنوعیت صادرات کالای بی کیفیت به عراق گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در زمینه صادرات به کشورهای cis توجه نکردن به عوامل خریداران، صادر کنندگان و کیفیت کالای صادراتی است. این عوامل باعث پایدار نشدن صادرات به این کشورها شد.

وی با بیان اینکه باید توجه لازم را برای انجام بهینه و خوب به تعهدات خود در زمینه صادرات داشته باشیم تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران و عراق و دولت باید به چگونگی کیفیت کالاهای صادراتی نظارت داشته باشند.

آل اسحاق ادامه داد: مشکل اصلی ما در صادرات بی انضباطی است و تا زمانیکه بی انضباطی سر و سامان نیابد ما همچنان با مشکل صادرات کالاهای بی کیفیت مواجه هستیم.

وی افزود: باید برای صادرات کالا برند سازی صورت گیرد زیرا برند سازی علاوه بر ایجاد انضباط باعث می شود بازار عراق دومین بازار تجاری کشور شود.

وی ادامه داد: باید عراقی ها، صادر کنندگان معتبر ایرانی را شناسایی کنند و بتوانند در دراز مدت رابطه تجاری داشته باشند.

آل اسحاق برقراری انضباط در این بخش را یکی از اهداف دولت دانست و گفت: برقراری انضباط تجاری باعث جریمه شدن متخلفین و منع حضور مجدد آنان در بازار عراق می شود.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: باید سازمان استاندارد و گمرک را بسیج کرد و اتحادیه ها و اتاقهای بازرگانی را تقویت کنیم و نظارت را به عهده اتحادیه ها و نهادهای مردمی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: باید جهت گیری انضباطی ، جریمه و تشویق به نحوی باشد که تجربه گذشته را نداشته باشیم.

آل اسحاق با بیان اینکه برند سازی یکی از اقدامات مهم برای شناسایی صادر کنندگان کالاهای با کیفیت است تصریح کرد: در حوزه لبنیات برندهای معروف و معتبری با 300 شعبه در عراق حضور دارند.

وی افزود: اتاق بازرگانی و استاندارد با نظارتهایی که دارند اجازه نخواهند داد تا کالای بی کیفیت صادر شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق تصریح کرد: هر کالایی که به عراق صادر می شود باید گواهی استاندارد داشته باشد و سطح استانداردها هم باید قابل قبول در بازارهای جهانی باشد.

وی تاکید کرد: حضور ما در بازارهای خارجی یعنی جنگیدن کالا با کالا است و در خدمات پس از فروش به گونه ای باید عمل کنیم تا رقبای ما بازار را از ما نگیرند.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات فنی و مهندسی علاوه بر مزیت های زیاد، رقبای بزرگی داریم که باید با همکاری های مشترک همه جانبه با واحدهای بزرگ جهانی در منطقه در حوزه های کیفیت و استفاده از خدمات بین المللی داشته باشیم .

آل اسحاق تاکید کرد: بازار عراق برای 15 سال آتی مهم ترین بازار منطقه خواهد شد و ایران از نظر نیروی انسانی ، نرم افزاری و صنعت می تواند پایداری بلند مدتی در عراق داشته باشد.

آل اسحاق با اشاره به مشکلات حمل و نقل مستقیم ایران و عراق گفت: باتوجه به اینکه ورود کامیونهای ایرانی و مسافری به عراق تسهیل شده است اما هنوز با مشکل روبرو هستیم که لازمه این کار تشکیل شرکت مشترک حمل و نقل ایرانی و عراقی است .

وی تصریح کرد: شرکتهای عراقی آمادگی لازم را برای تشکیل شرکت حمل و نقل دارند و این امر نیازمند فراهم کردن مقدمات است
خبرگزاری صدا و سیما
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: