bazarnews

کد خبر: ۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
مدیرعامل داده‌ورزی سداد گفت: حضور بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی ضرورت انکارناپذیر و نیازمند تشریک مساعی همگانی است.
بازار نیوز -  فرامرز خالقی با ارایه تعریفی از رسانه‌های اجتماعی و بیان آمارهایی از روند رشد تعداد کاربران رسانه های اجتماعی، توجه به رشد روزافزون کاربران را دلیل اصلی تشکیل کلون‌های اجتماعی برای بانک ها دانست.

مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره داده ورزی سداد حضور رو به گسترش بانک های بزرگ دنیا در رسانه های اجتماعی را ارزیابی کرد و با ارایه آمارهایی از تعداد و تنوع فعالیت های بانکداری اجتماعی در بستر رسانه های اجتماعی در هر مورد از بانک های فعال نمونه ای را ذکر کرد؛ در ادامه نیز با ذکر مثال هایی از محدودیت های موجود در حوزه قانونی، خواستار توجه بیشتر نظام بانکی کشور به مقوله بانکداری در بستر شبکه های اجتماعی شد.

خالقی با ذکر مصادیق بانکداری اجتماعی، ارایه سرویس های بانکی در بستر رسانه های اجتماعی را تنها بخشی از بانکداری اجتماعی قابل اجرا در رسانه های اجتماعی قلمداد کرد و اظهارداشت: فعالیت هایی نظیر ارتباط با مشتریان، باشگاه مشتریان، کمپین های بازاریابی، Crowd Funding، P2P Lending، ایجاد سیستم اعتبارسنجی بعنوان برخی دیگر از فعالیت های حایز اهمیت در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد؛ رسانه های اجتماعی علاوه بر ایجاد امکان آگاهی از مشتری به منظور تدارک کمپین های بازاریابی، در بوجود آوردن امکان استنتاج و تجزیه و تحلیل بینش مشتری به منظور ارایه خدمات در راستای نیازهای حایز اهمیت است؛ همچنین امکان شناسایی و تولید محصولات جدید، بهبود فرآیند توسعه محصول و همچنین بهبود خدمات در حوزه ارتباط با مشتریان از مهمترین مزایای رسانه های اجتماعی برای بانکها است.

نایب رئیس هیأت مدیره داده ورزی سداد کاربری رسانه های اجتماعی در جهت توسعه نام تجاری بانک و همچنین امکان مدیریت شهرت و اعتبار بانک به دلیل رابطه نزدیک بوجود آمده با مشتریان را نیز متذکر شد و با جمع بندی مزیت های بر شمرده خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت های ذکر شده حضور بانک ها در رسانه های اجتماعی یک ضرورت انکار ناپذیر است که همگان از نهادهای قانونی بالاخص بانک مرکزی گرفته تا بانک های تجاری و متولیان امور زیرساخت لازم است در این باره تشریک مساعی لازم را بعمل آورند تا بتوان انتظارات از شبکه بانکی را برآورده کرد. 

در خاتمه خالقی با ارایه نقشه راه ورود به حوزه بانکداری در رسانه های اجتماعی، حیاتی‌ترین المان‌ها برای حضور موفق بانک‌ها در رسانه‌های اجتماعی را "پذیرش نتایج تغییر فرهنگی ناشی از رسانه اجتماعی"، "حرکت داخلی به سمت یک سازمان اجتماعی‌محور"، "حفظ عنصر انسانی در همه تعاملات بانکی" و "گذار از یک سازمان اجتناعی‌محور به یک سازمان مشتری‌محور" معرفی کرد.
ایبنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: