bazarnews

کد خبر: ۱۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
بسته ویژه های روز منتشر شد
جزئیات پرونده های بانک سرمایه ، صندوق ذخیره فرهنگیان و املاک شهرداری ،ابلاغ طرح مسکن اجتماعی ،راست و دروغ کردن های انتخاباتی،امکان خرید سکه و پاس کردن چک با خودبانک ها،کاهش نرخ سکه و دلار ،رشد 102 واحدی شاخص و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 3 اسفند ماه ۱۳۹۵) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز سه شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 3 اسفند ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع اظهارنظر نسبت به پرونده‌ها و دفاع از کیفرخواست به ریاست دادستان تهران برگزار شد که در این نشست ایشان از تایید قرار تشدید تامین ۳ متهم معترض بانک سرمایه خبر داد.


سرانجام امروز و پس از استماع دو روزه سخنان نمایندگان موافق و مخالف که از روز گذشته آغاز شده بود کلیات لایحه بودجه ۹۶ در مجلس تصویب شد.


مقایسه درآمدهای ریالی دولت در سال های گوناگون منطقی نیست زیرا عمال تورم را در درون خود دارد و بنابراین معمولا این درآمدها بر حسب دلار بیان می‌شوند.برخی از خبرگزاری‌های معتبر داخلی  با هر اهرمی سعی دارند در مقابل دولت قرار بگیرند و با انواع آمارهای غلط خواننده را منحرف کنند تا آن‌هایی که اطلاعات کمی از اقتصاد دارند نتیجه‌گیری کنند که این دولت باعث نابودی اقتصاد شده است.  


طرح جایگزینی مالیات بر مصرف نهایی بر مالیات بر ارزش افزوده قرار بود تا با دستور وزیر اقتصاد از بهمن ماه جاری اجرایی شود، طرحی که هنوز نیامده با مخالفان زیادی روبرو شده و تاکید دارند که این طرح به جای کمک به حل مشکل، بیشتر پاک کردن صورت مسئله است!


امروز از اولین شعبه "خود بانک " که توانایی پاس کردن چک و خرید الکترونیکی سکه را فراهم می آورد رونمایی شد.


امروز در بازار ارز نرخ دلار آمریکا شاهد کاهش ۳ تومانی نسبت به روز گذشته بود و ۳ هزار و ۷۸۷ تومان داد و ستد می شد. نرخ هر یورو نسبت به روز یکشنبه ثابت بود و ۴ هزار و ۱۱۴ تومان فروخته می شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۲ تومان افزایش ۴ هزار و ۸۱۶ تومان معامله شد.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 3 اسفند

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 3 اسفند

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز و تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد با ۳ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شد.همچنین معامله گران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را با یک هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان تعیین کردند.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 3 اسفند


از سوی معاون اول رییس جمهور، مصوبه هیات وزیران درخصوص چگونگی اجرای مسکن اجتماعی به وزارت راه و شهرسازی، وزارت رفاه، سازمان برنامه، بنیاد مسکن، وزارت کشور و بانک مرکزی ابلاغ شد.


مشاور سازمان خصوصی‌سازی از اطلاع‌رسانی و عملیاتی شدن آخرین وضعیت صورتحساب مشمولان سهام عدالت تا نیمه اول اسفندماه و همچنین عملکرد ۱۰ ساله مشمولان در قالب صورتحساب خبرداد.


بهرام بیضائی در خصوص اصلاح دستور العمل شرکت های لیزینگ مسکن گفت: به نظر من لیزینگ مسکن نمیتواند رونق بخش این بازار باشد و نقش و تاثیر آنچنانی در باز کردن یخ بازار مسکن ندارد.


کانون سردفتران و دفترداران قوه قضایه تعرفه تنظیم سند رهنی در دفترخانه‌ها برای تسهیلات‌گیرندگان را اعلام کرد.


وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون قراردادی مطابق با الگوهای جدید نفتی بسته نشده است، گفت: قرارداد با توتال حداکثر تا ۲ ماه آینده نهایی می شود.




عضو ستاد مزد۹۶، از توافق گروه‌های کارگری،کارفرمایی ودولت بر سر اقلام موجود در سبد معیشت کارگران خبردادو گفت:هفته آینده هزینه این سبد نیز با توافق طرفین مشخص می‌شود تا مبنای مزد۹۶ قرار گیرد.


خودروسازان هم به صف موسسات مالی غیر مجاز پیوسته اند و رویای جذب نقدینگی با روش های بانکی و اغواکننده را در سر می پرورانند .
بانکهای بنگاهدار و خودروسازان بانکدار؛ حال بانک مرکزی علاوه بر آنکه باید حواسش به فعالیت موسسات مالی غیرمجاز و رقابت منفی بانکها در سود باشد، می باید برای «شبه بانکداران» هم تدبیر کند.

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۱۰۲ واحد رشد کرد.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 3 اسفند


تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که اگر رئیس‌جمهور فعلی مجددا شانس کاندیدا شدن در انتخابات آتی را داشته باشد، نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری وزن تصمیمات سیاسی در حوزه اقتصاد را افزایش می‌دهد.

قربانی در پاسخ به این پرسش که میانگین نرخ سود بین بانکی در حال حاضر چقدر است؟ ، گفت: میانگین سود بین بانکی ۱۸.۹  درصد است و نرخ ۲۶ درصد که در برخی رسانه‌ها عنوان شده، واقعیت ندارد.وی افزود: نرخ سود بین بانکی از ۱۷ تا ۲۴ درصد متغیر است و میانگین آن ۱۸.۹ درصد است. بانک‌ها هم ممکن است برای افراد مختلف نرخ‌های گوناگونی بین همین ارقام در نظر بگیرند.


رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: با تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس برای اخذ هزینه مالیات بر ارزش افزوده از خریدار به جای وارد کننده، قیمت گوشی موبایل و اختلاف قیمت گوشی قاچاق و رسمی کاهش می یابد.




خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: