bazarnews

کد خبر: ۱۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کاهش شاخص بورس روسیه در ماه فوریه نشان می دهد نظر سهامداران روسی درباره رابطه ترامچپ و کشور روسیه تغییر کرده است.
بازار نیوز - شاخص معامله روبل MICEX روسیه شاهد بزرگترین افت درماه فوریه در مقایسه با سایر بازارهای جهان بوده است. سرمایه گذاران نسبت به این موضوع که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قادر به بهبود روابط با کرملین خواهد بود بدبین شده اند.

دونالد ترامپ  زمانی کار ریاست جمهوری خود را آغاز کرد که سرمایه گذاران امیدوار به روابط حسنه میان واشنگتن و مسکو بودند. در حال حاضر بازار سهام روسیه مشغول قیمت گذاری جدید تحت تأثیراین تحول می باشد. 

مجلس سنای ایالات متحده در حال فشار آوردن بر رئیس جمهور برای حفظ تحریم ها علیه مسکو می باشد. بازرس کسب و کار کرملین، بوریس تیتوف، هفته گذشته به بلومبرگ گفت :"حتی اگر تحریم ها لغو شوند، ترامپ به تنهایی عامل کافی برای احیای سرمایه گذاری آمریکا در روسیه نیست."

مارتن ژان باکوم، استراتژیست ارشد شرکای سرمایه گذاری ان ان به بلومبرگ گفت: "فرصتی برای اصلاح بعد از اینکه بازار نیروی تازه ای در سال گذشته بدست آورد وجود دارد. خوش بینی زیادی نسبت به کاهش احتمالی تحریم ها هست." این سرمایه گذار توصیه میکند سهام های روسیه فروخته شوند.

پاول لابرکو یکی از مدیران مالی مستقر در لندن که پیشتر در مورد MICEX سخنان خشنی گفته بود اظهار داشت:"انتظارات خوش بینانه بازار در خصوص لغو تحریم ها واقع بینانه نبودند. در حال حاضر با توجه به توانایی رئیس جمهور آمریکا برای بهبود روابط با روسیه احتمال رهایی از این طلسم وجود دارد." 

با توجه به سخنان تیتوف، کسب و کار ایالات متحده آمریکا نه تنها در مورد سیاست، بلکه در مورد اقتصاد روسیه نیز ابراز نگرانی میکنند، که در دوره پس از سقوط قیمت نفت و تحریم ها دچار رکود و سقوط در تقاضای مصرف کننده هستند.

وزارت توسعه اقتصادی روسیه انتظار دارد که اقتصاد به رشد حدود دو درصد در سال جاری که همچنان بسیار پایین تر از سرعت بازارهای در حال ظهورمی باشد برسد، اما این می تواند بهترین نتیجه ممکن از زمان رکود اقتصادی که در سال 2014 آغاز شده است باشد.
تابناک
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: