bazarnews

کد خبر: ۱۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
در دو سال گذشته همه تحلیلگران فکر می کردند دوران بیت کوین به سر آمده است اما پول‌های الکترونیکی توانستند راه خود را بیابند.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز - دو سال قبل، ارزش بیت کوین به حدی کاهش یافت که بسیاری از تحلیلگران می‌گفتند پول الکترونیکی تجربه شکست‌خورده است.
اما چیزی نگذشت که بیت‌کوین توانست برگردد و در روز قبل برای اولین بار در تاریخُ ارزش یک بیت کوین بالاتر از قیمت اونس جهانی طلا قرار گرفت. قیمت یک بیت کوین که تنها 8 سال از ابداعش می‌گذرد به 1251.32 دلار رسید و طلا نیز در روز پنج شنبه دقیقا با همین قیمت مبادله شد. 
البته رسیدن ارزش بیت کوین به طلا به این دلیل است که طلا را بر اساس اونس ارزش‌گذاری می‌کنند و اگر معیار آن کیلوگرم یا پوند بود آنگاه بیت کوین راه طولانی داشت که به آن برسد.

برای اولین بار در تاریخ: قیمت بیت کوین از طلا پیشی گرفت

بعد از فروپاشی MT.Gox در سال 2014 که 70 درصد نقل و انتقالات این پول الکترونیکی را انجام می‌داد شک‌های بسیاری در دنیا به وجود آمد که وقتی هیچ کشوری پشت آن‌ها نباشد آنگاه در آینده نزدیک از بین خواهند رفت. اما با افزایش محبوبیت آن بین چینی‌ها توانستند حیات تازه‌ای پیدا کنند. 
در طی سال‌ گذشته به دلیل اتفاقات سیاسی که در دنیا رخ داد و هرج و مرج‌هایی که به وجود آمد از جمله انتخاب ترامب به عنوان رئیس جمهور آمریکا و برکزیت مردم بیشتر به سمت بیت کوین تمایل پیدا کردند.
به طور سنتی وقتی سرمایه‌گذاران شرایط اقتصادی و سیاسی را آشفته می‌بینند به سمت منطقه امن طلا می‌رفتند. چرا که روندهای تاریخی نشان داده است عوامل سیاسی تاثیر بسیاری کمی می‌تواند بر بازار طلا بگذارد ولی با توجهاتی که در سال گذشته به بیت کوین شد به نظر می‌رسد حالا دیگر طلا یک رقیب تازه ‍‍‍‍پا به میدان گذاشته را در کنار خود می‌بیند.


برای اولین بار در تاریخ: قیمت بیت کوین از طلا پیشی گرفت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: