bazarnews

کد خبر: ۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
عضو سندیکای صنعت برق از توافق با زیمنس آلمان به منظور ساخت و راه اندازی اولین کارخانه مشترک تولیدکننده تجهیزات صنعت برق در ایران خبر داد.
بازار نیوز - ارسلان فتحی‌پور در جمع خبرنگاران در تشریح توافق جدید انجام گرفته با شرکت زیمنس آلمان به منظور انتقال دانش، فناوری و ساخت تجهیزات جدید صنعت برق در ایران، گفت: در سفر هیاتی از ایران به آلمان، قراردادی با شرکت زیمنس آلمان منعقد شد قرار است برخی از محصولات و تجهیزات مورد نیاز صنعت برق همچون انواع ترانس تحت لیسانس زیمنس تولید و در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه شود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود در دو ماه آینده قرارداد نهایی در خصوص ساخت و تاسیس کارخانه مشترک را با بروز ترین تولید و استاندارهای جهانی با زیمنس آلمان امضا شود، تصریح کرد: قرار است این کارخانه در منطقه پرند تهران احداث شود.
 
فتحی پور با اشاره به اینکه هم اکنون ایرانی یکی از کشورهای تولید کننده و صادر کننده انواع ترانس در صنعت برق در سطح ایران و منطقه خاورمیانه است، اظهار داشت: کاهش زمان تولید و قیمت تمام شده محصولات و همچنین توسعه بازارهای صادراتی از مهمترین اهداف ساخت تجهیزات پیشرفته صنعت برق با استفاده از دانش فنی و تکنولوژی‌های پیشرفته جهان است.
 
این عضو سندیکای صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: بر این اساس طرح تحول ۱۸۰ روزه با سه هدف اصلی در بهبود نقدینگی، توسعه فروش محصول و افزایش صادرات می‌تواند منجر به پیشرفت تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق به ویژه ترانس در کشور شود.
 
ایران و زیمنس پیشتر هم به منظور انتقال دانش و فنآوری نوین در حوزه طراحی و تولید نسل جدید توربین‌های برق کلاس اف و اچ و ارتقای راندمان نیروگاه‌های گازی با احداث واحدهای بخاری مذاکراتی انجام داده و حتی تفاهم نامه‌های همکاری بین دو طرف امضا شده است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: