bazarnews

کد خبر: ۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفتگو با بازار نیوز؛
عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات هم جزو موافقان افزایش حقوق مدیران است، وی معتقد است این طرح کاملا کارشناسانه صورت گرفته بود و در راستای حمایت از متخصصان و مهندسان در مناطق دور افتاده کشور است.
به گزارش بازار نیوز، در ماده 35 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است که  حقوق مدیران دو برابر بیشتر از حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد و با تصویب حقوق 24 میلیونی مدیران و از طرفی حقوق یک میلیون و 500 هزار تومانی کارگران تفاوت در پرداخت و تبعیض در بین این دو قشر حقوق بگیر در کشور سر به فلک کشیده و باعث شده تا این طر در مجلس با مخالفان زیادی داشته باشد.

که البته عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با دفاع تمام قد از مصوبه ذیل در خصوص دلایل چرایی این طرح به بازار نیوز گفت: به هر باید یک سقف حقوقی تعیین می شد تا بالاتر از آن جزو حقوق های نجومی محاسبه می شد و به اعتقاد من این عدد 24 میلیون برای یک مدیر به هیچ وجه زیاد نیست.

وی اضافه کرد: بسیاری از تخصص ها را نمی توان در جامعه نادیده گرفت، به عنوان مثال پزشکی که در روز چند عمل جراحی انجام می دهد دریافتی 6 و 7 میلیون برای وی بسیار ناچیز است ضمن اینکه این قشر زیر ذره بین هستند تا به واسطه حقوق کم زیر میزی دریافت نکنند و یا خلبانی که بدون استراحت، کل روز در پروازهای هوایی به سر می برد را نمی توان با کمتر از 20 میلیون تومان راضی نگه داشت. 

یوسفیان ملا تصریح کرد: ما  با افزایش حقوق یک مدیر عامل تا این حد مخالف هستیم ولی به هر حال باید به فکر مهندسین خبره ای که در مناطق دور افتاده در حال خدمت هستند هم باشیم. به عنوان مثال مشاورین حقوقی دولتی که حقوق آنها 15 تا 20 میلیون است می توانند پرونده های وکالت 200 تا 300 میلیونی را خارج از مجموعه دولتی در دست بگیرند و اگر این قشر این سقف حقوق را دریافت نکند قطعا دست دولت از وجود این افراد خبره خالی می شود.

وی در ادامه این موضوع اضافه کرد: به طور مثال پرونده اختلاف وزارت راه بر سر برج 500 واحدی که یک مالک آن را ساخته است یک اختلاف 200 میلیاردی دارد که شخصی که آن ملک را مشارکتی با وزارت راه ساخته است به وکیل خود 2 میلیارد تومان برای حق وکالت پرداخت کرده است و از طرفی ما به وکیل وزارت راه اعلام کنیم که در قبال این پرونده 5 میلیون دریافتی خواهید داشت! به هر حال با این توضیحات خواهید دید که این افراد از سیتم دولتی خارج می شوند و جذب کارهای دیگری می شوند.

وی شیوه محاسبه افزایش حقوق برای مدیران را کاملا کارشناسانه خواند گفت: 53 نفر از افرادی که در کمیسیون تلفیق بودند کاملا کارشناسانه مشاغل را زیر نظر داشته اند و قطعا این نفرات برای افزایش این حقوق ها دلایلی قانع کننده دارند.

وی در خصوص افزایش حقوق و ایجاد شکاف طبقاتی و عدم عدالت اجتماعی با این طرح گفت: این موضوع دیگری است و وجود دارد ضمن اینکه نمی توان این موضوع را با افزایش حقوق های مدیران مقایسه کرد چرا که افزایش حقوق در راستای حمایت و ماندگاری مدیران در مناطق دور افتاده است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: