bazarnews

کد خبر: ۱۶۲۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
در ادامه تجمعات سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین، امروز هم تعدادی در مقابل وزارت اقتصاد تجمع کردند.
بازار نیوز - در ادامه تجمعات سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین، امروز هم تعدادی در مقابل وزارت اقتصاد تجمع کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز سپرده گذاران کاسپین مقابل وزارت اقتصاد + عکس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
آيا نبايد درب اين بانك مركزي كه 4 ماهه مشكلات مردم برايش به اندازه يك ارزن اهميتي نداره و مديركل آن به مردم دهن كجي مي كند و مردم را مقصر ميداند را گل گرفت و مسولين بي كفايت آن را محاكمه كرد ؟ اي كاش اينجا كره جنوبي بود و يا اي كاش ما فلسطيني بوديم لاقل يكي صداي مارو ميشنيد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
دلیل مسئولیت و تقصیر دولت در خصوص مؤسسه مالی کاسپین؛

به یک نکته دقت کنید؛


اگر شما به شخصی واجد صلاحیت پزشکی، مجوز طبابت دهید و بعد، مرتکب جرمی شود، مسئول نیستید؛ لکن وقتی اصلن مدرک تحصیلی اش را ملاحظه و استعلام نکرده اید؛ مرتکب تقصیر شده و مسئول هستید.

بانک مرکزی، به یک تعاونی بدون مجوز و واجد کسری، بدون حسابرسی، (البته اگر می دانسته که تقصیرش بیشتر است) مجوز داده و پس از اینکه این تعاونی، با مجوز بانک مرکزی و درج نام اش در سایت بانک مرکزی، مجددا حدود ۹ ماه اخذ سپرده کرده، از طریق دادستان اعلام کرده که پنجاه درصد از ۸ هزار میلیارد تومان وجوه مأخوذه نیست!!!؛ (این وجوه قطعا در این چند ماه به زیان تبدیل نشده و مربوط به ۱۸ سال فعالیت قبلی اش بوده است)، حال، بانک مرکزی می‌گوید که مجوزش مشروط بوده و تعاونی های منحله، حق نصب تابلو هم نداشته اند!!! در صورتی که در جای دیگر، مردم را به سپرده گذاری در بانک ها و مؤسسات مجاز تشویق کرده و مرجع احراز مجوز را سایت بانک مرکزی اعلام نموده و در سایت بانک مرکزی هم اشاره ای به مشروط بودن نشده است.

لذا این ادعا که ریسک سپرده گذاری در این ۹ ماه، با سپرده گذاران است، اشتباه است؛ چون بانک مرکزی، تخلف و تقصیر دارد؛ به قیاس بدون مشاهده مدرک تحصیلی و استعلام، به کسی جواز طبابت دادن؛ اما اگر صدور جواز، با رعایت ضوابط قانونی و عرفی می بود و به وظایف اش عمل کرده بود (در خصوص حسابرسی و نیز اطلاع رسانی در مورد نصب تابلو و عدم اجازه اخذ سپرده)، تقصیر و مسئولیتی متوجه دولت نبود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: