bazarnews

کد خبر: ۱۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
گزارش جهانگیری از رشد اقتصادی:
معاون اول رییس جمهور رشد اقتصادی ۹ ماهه ابتدای سال جاری را 8.9 درصد و رشد بدون نفت را نیز معادل ۶ درصد اعلام کرد.
بازار نیوز -  اسحاق جهانگیری امروز در آیین رونمایی ساماندهی طرح سهام عدالت که با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی  ودارایی در محل اجلاس سران برگزار شد، از بازگشت ثبات اقتصادی و مهار تورم لجام گسیخته خبر داد و گفت: رشد اقتصادی در ۹ ماهه اول امسال 8.9 درصد و رشد بدون نفت ۶ درصد و تورم ۶ درصد است.

معاون اول رییس جمهور اظهارداشت: امروز در پرتو سیاست های اقتصاد مقاومتی دیگر اثری از رشد اقتصادی منفی در اقتصاد دیده نمی شود.

جهانگیری ادامه داد: در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دیگر از رشد منفی اقتصاد خارج شده‌ایم و ثبات اقتصادی به اقتصاد ایران بازگشته و البته  این دستاوردها هم زمان با شوک قیمتی نفت رخ داده است.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: متاسفانه از سال ۸۶ تا ۹۲ شاهد روند کاهنده‌ رفاه مردم و درآمد سرانه به ویژه در روستاها به ۴۰ درصد و در شهرها به ۲۰ درصد بوده‌ایم و دولت باید برای جبران قدرت خرید مردم تلاش می‌کرد.

وی طرح تحول سلامت را یکی از مهمترین طرح‌های دولت برای کاهش آلام مردم به ویژه طبقه پایین دست عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۰ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش سلامت قرار دارند که عمده‌ آن‌ها روستاییان و حاشیه نشینان شهرها هستند.

جهانگیری به روند واگذاری دارایی‌های دولت از دولت هشتم تاکنون اشاره کرد و افزود: سهام عدالت به معنای آن است که ۵۰ میلیون نفر از شهروندان از محل سود سهام خود و همچنین تخفیفاتی که به دو دهک پایین داده شده مالک بخشی از دارایی‌های دولت می‌شوند.

معاون اول رییس جمهور گفت: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان از محل سود سهام عدالت بابت پرداخت اقساط این سهام به خزانه واریز شده است اما ارزش امروز این دارایی‌ها بیش از ۵۵۶ میلیارد تومان است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: امروز ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران، ۵۵ هزار میلیارد تومان از دارایی های دولت را از آن جدا کردند، در صورتی که مردم مابه التفاوت ارزش سهام‌ها را پرداخت کنند، صدها هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به مردم منتقل می‌شود و مردم می‌توانند علاوه بر خرید و فروش سهام عدالت خود، در مدیریت بنگاه‌ها دخالت داشته و سود سهام خود را نیز از سال آینده دریافت کنند.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ ۱۲ درصدی بیکاری اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ بیکاری بالا باشد، کرامت و امنیت انسان ها خدشه دار می شود.

جهانگیری تصریح کرد: توجه به اقشار آسیب پذیر جزو اهداف اولیه انقلاب اسلامی است و امام خمینی (ره) به همین دلیل در ماه های نخست پیروزی انقلاب، کمیته امداد و جهاد سازندگی را تشکیل دادند.

وی، سهم بالای بهداشت و آموزش را در بودجه کشور ناشی از نگاه تمامی دولت های پس از انقلاب به مقوله توجه به اقشار آسیب پذیر دانست و افزود: در دولت یازدهم سیاست ها و برنامه های فراوانی برای گسترش عدالت در کشور آغاز و اجرا شد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: