bazarnews

کد خبر: ۱۶۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
سید مهدی رمضانی گفت: طی محاسبات سازمان خصوصی سازی، از 10 میلیون ریال که از سال 1385 به هر فرد تعلق گرفته است به هر فرد، پنج میلیون و 320 هزار ریال از سود واریزی شرکتها طی 10 سال تعلق گرفته که در صورتحساب هر فرد مشخص شده است.
سید مهدی رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشمولان مزبور می توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir نسبت به افزایش سهام اقدام نموده و هم از افزایش ارزش بازار سهام و هم از سودهای نقدی آتی بهره مند شوند. 

وی اظهار کرد: طی محاسبات سازمان خصوصی سازی، از 10 میلیون ریال که از سال 1385 به هر فرد تعلق گرفته است به هر فرد، پنج میلیون و 320 هزار ریال از سود واریزی شرکتها طی 10 سال تعلق گرفته که در صورتحساب هر فرد مشخص شده است.

وی گفت: البته مبلغ سود نقدی که برخی دارندگان سهام عدالت در سال های گذشته دریافت کرده اند از پنج میلیون و 320 هزار ریال کسر می شود.

رمضانی افزود: مشمولان 2 دهک اولیه شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، مشمول 50 درصد تخفیف در بازپرداخت اصل سهام بوده اند و بر اساس اطلاعات اخذ شده از نهاد های مزبور و اعمال تخفیف در صورتحساب آنها، ارزش اسمی سهام آنان 10 میلیون ریال خواهد بود. 

وی اظهار کرد: متوفیان نیز بر اساس اطلاعات اخذ شده از سازمان ثبت احوال شناسایی شده اند و در آینده نزدیک از طریق همین سامانه چگونگی تعلق سهام به وارثان آنها اطلاع رسانی خواهد شد. 
وی گفت: طرح توزیع سهام عدالت در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی از سال 1385 در کشور اجرایی شده و 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر در کشور طی 18 مرحله شناسایی و به عنوان افراد مشمول طرح توزیع سهام عدالت در کشور ثبت نام قطعی شده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان این که تمام یا بخشی از سهام متعلق به دولت در 60 شرکت سرمایه پذیر به طرح سهام عدالت اختصاص یافته است افزود: در این طرح، اصل ارزش سهام هر نفر تا سقف 10 میلیون ریال و برای هر خانوار تا سقف 50 میلیون ریال در نظر گرفته شده و مقرر شده است که اصل ارزش سهام، طی 10 سال یعنی از سال 1385 تا سال 1394 از محل سودهای حاصله 60 شرکت مزبور تامین و پرداخت شود. 

وی اظهار کرد: پس از پایان دوره 10 ساله یاد شده، دولت باید نسبت به تعیین تکلیف ارزش نهایی سهام مشمولان و سودهای آتی متعلقه اقدام می کرد که در این راستا طرح ساماندهی سهام عدالت در سه مرحله توسط دولت برنامه ریزی شده است. 

وی گفت: مرحله اول، شفاف سازی و مشخص کردن ارزش اسمی سهام هر مشمول از طریق ارائه صورتحساب است و مرحله دوم، ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار پس از اخذ مجوز از مراجع ذیربط و تدوین مقررات مربوطه می باشد.
رمضانی افزود: مرحله سوم، مرحله آزادسازی و امکان خرید و فروش یا معامله سهام عدالت مشمولان است.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست که 17 اسفند امسال آغاز شد سامانه ارائه صورتحساب سهام عدالت با هدف مشخص کردن ارزش اسمی سهام اختصاص یافته به هر مشمول در آدرس اینترنتی www.samanese.ir راه اندازی شد. 

وی گفت: هدف از راه اندازی این سامانه این بود که ارزش اسمی سهام اختصاص یافته به هر مشمول، متناسب با سودهایی که در این 10 سال از این 60 شرکت سرمایه پذیر حاصل شده معین شود و از طریق ارائه صورتحساب، حقوق مالکانه و نهایی هر مشمول مشخص و به اطلاع وی رسانده شود. 

رمضانی ادامه داد: از سال جاری پس از اتمام دوره مالی شرکتها و تصویب مجامع شرکتها متناسب با ارزش اسمی سهام هر مشمول سود متعلقه به حساب بانکی وی واریز می شود. 

وی افزود: افراد ذینفع پس از ورود به سامانه اینترنتی یاد شده باید شماره تلفن همراه خود را برای ارتباطات آینده درج کنند و می توانند صورتحساب خود را نیز مشاهده نمایند. 
وی اظهار کرد: در این سامانه از فرد خواسته می شود اگر تمایل داشته باشد می تواند ما به التفاوت ارزش اسمی سهام خود یعنی تفاوت پنج میلیون و 320 هزار ریال تا 10 میلیون ریال را از طریق گزینه صدور قبض پرداخت کند. 

رمضانی گفت: در این صورت، قبض پرداختی دارای شناسه قبض و شماره بارکد به فرد داده می شود تا از طریق مراجعه به بانک ملی نسبت به پرداخت مبلغ مابه التفاوت اقدام کند و بانک ملی هم این اطلاعات را به سازمان خصوصی سازی ارسال می کند تا فرد ذینفع به اندازه یا به نسبت سهام خود در سودهای آینده آن شریک شود.

وی افزود: یک سامانه ملی هم با تلفن گویای 83338 پیش بینی شده که اگر مشمولان، سوال یا ابهامی داشته باشند از طریق این سامانه می توانند سوالات را مطرح و پاسخ لازم را اخذ کنند. 

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از ترافیک اینترنتی و احتمال مراجعه گسترده مردم به سامانه، از 17 تا 26 اسفند، افراد می توانند بر اساس آخرین رقم کد ملی به سامانه مزبور مراجعه و از وضعیت صورتحساب خود آگاهی پیدا کنند. 

رمضانی ادامه داد: از 27 اسفند 1395 به بعد هم سامانه به صورت مستمر در اختیار همه مردم خواهد بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: تا تعیین ساز و کار و اخذ مجوزهای قانونی، خرید و فروش سهام عدالت ممنوع است. 

رمضانی افزود: هیچ گونه مراجعه حضوری در زمینه سهام عدالت به در منازل صورت نخواهد گرفت و مردم، مراقب سوء استفاده احتمالی افراد سودجو و کلاهبردار باشند. 

وی اظهار کرد: تنها مرجع رسمی اطلاع از صورت وضعیت و پرداخت باقیمانده ارزش اسمی سهام عدالت، سامانه سهام عدالت است که توسط دولت معرفی شده است و مردم به هیچ مرجع، شخص و مقام دیگری هیچ گونه پرداخت در این زمینه انجام ندهند. 

وی گفت: تعداد مشمولان سهام عدالت در خراسان رضوی که ثبت نام قطعی شده اند سه میلیون و 984 هزار و 404 نفر است که این رقم، حدود 66 درصد جمعیت استان و حدود هشت درصد مشمولان کل کشور است. 

رمضانی افزود: تعداد مشمولان طرح سهام عدالت در مشهد نیز یک میلیون و 459 هزار و 562 نفر است که حدود 37 درصد مشمولان استان خراسان رضوی است
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
بسمه تعالی کسانیکه تاکنون ثبت نام نشده اند آیا امکان ثبت نام دارد یا خیر اگر بله راهنمایی بفرمایید

تشکر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: