bazarnews

کد خبر: ۱۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
بازارهای نوظهور در سال 2016 رشد بسیار خوبی داشته اند به عنوام مثال بازار روسیه 50.57 درصد با رشد مواجه شده است
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، بازارهای نوظهور عملکرد بسیار بهتری به نسبت کشورهای توسعه یافته به دلیل بهبود زیرساخت‌ها و نرخ بهره پایین داشته است. در حالی که فدرال رزرو به دنبال عروسک بازی با نرخ بهره است بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به ثبات قیمت‌ها، بازار رو به رشد مصرف‌کننده، این بازارها می‌توانند روند خوب خود را در سال 2017 ادامه دهند.

در این نوشته ما نگاه کامل‌تری به عملکرد بازارهای نوظهور در سال 2016 خواهیم انداخت. این روند امکان دارد برای سال 2017 نیز ادامه پیدا کند.

عملکرد قوی در 2016
شاخص ETF بازارهای نوظهور Ishare MSCI (محبوب‌ترین بازار نوظهور ETF) بین 8 ژانویه تا 30 دسامبر 2016 در حدود 8.76 درصد رشد داشته است. در مقابل شاخص ETF، MSCI EAFE در روند بازارهای توسعه یافته را بررسی می‌کند 1.69 درصد در همان زمان افتاده است. S&P 500 آمریکا مقداری بهتر کار کرده در حدود 9.64 درصد در مدت زمان مشخصی افزایش داشته است.

بر اساس گفته‌های جوز تناگلیا استراتژیست تخصیص دارایی WisdomTree، فدرال رزرو کاتالیزور بسیار مهمی برای این رشد بود. سرمایه‌گذاران در سال 2016 انتظار داشتند 4 بار نرخ بهره افزایش یابد اما تا دسامبر این اتفاق نیافتاد.

این اتفاق سبب شد سرمایه‌گذاران به سمت واجدهای پولی بازارهای نوظهور و بهبود ارزش دارای بروند زیرا دلار آمریکا همچنان ضعیف باقی مانده بود. 

جف شن تحلیلگر BlackRock پیش‌تر اشاره کرده بودند که زیرساخت‌های اقتصادی در این مناطق در حال بهبود است. کسری حساب تجاری تبدیل به مازاد شده است، فعالیت‌های صنعتی احیا شده و بعد از چهارسال کاهش تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی‌ها می‌گویند شرایط بهبود خواهد یافت.

این تلاش‌ها برای رسیدن به رشد پایدار با محرک‌های پولی و مالی تحریک می‌شود.

چشم‌انداز نامتقارن در سال 2017
رشد بازارهای نوظهور در سال 2017 نامتقارن بود. برای مثال شاخص ETF، iShares FTSE/Xinhua چین در این مدت 1.63 نزول داشته در حال که شاخص EFT، iShares MSCI روسیه 50.57 درصد رشد کرده است. در حالی که اقتصاد چین به زحمت به دنبال رسیدن رشد اقتصادی است. اقتصاد روسیه از ثبات قیمت نفت و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا استفاده می‌کند. 

4 بازار نوظهوری که رشد مناسب داشته‌اند عبارت است از
  • iShares MSCI روسیه Capped ETF (NYSE ARCA: ERUS): +50.57 درصد
  • iShares MSCI تایلند Capped ETF (NYSE ARCA: THD): +22.94 درصد
  • iShares MSCI اندونزی ETF (NYSE ARCA: EIDO): +15.61 درصد
  • iShares MSCI آفریقای جنوبی ETF (NYSE ARCA: EZA): +12.09 درصد

سرمایه‌گذاران ممکن است به بازارهایی رویی بیاورند که در آن سودهای بیشتری دارد. در موارد دیگر سرمایه‌گذاران امکان دارد سرمایه‌گذاری در قسمتی  را مدنظر قرار دهند که حرکت پویایی در آن وجود دارد. در هر دو صورت آن‌ها باید هزینه‌های پیرامون ETF، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و به‌علاوه ریسک منحصربه‌فرد بازارهای نوظهور را در نظر بگیرند. در کشورهای نوظهور بازار بسیار وابسته با سطح قیمت‌ها و نرخ بهره در آمریکا است.

نتیجه‌گیری
بازارهای نوظهور عملکرد بسیار قوی در سال 2016 داشته و به نظر می‌رسد این فرآیند در سال 2017 همچنان وجود داشته باشد. به دلیل تفاوت‌های سوددهی بازارها، سرمایه‌گذاران ممکن است به جایی در اختیار گرفتن سبد دارایی بازارهای گوناگون یک بازار مشخص را در نظر بگیرند. همچنین باید در نظر گرفت سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور با ریسک‌های بیشتری به دلیل وابستگی زیاد به سطوح قیمت‌ها و نرخ بهره به نسبت آمریکا همراه است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: