bazarnews

کد خبر: ۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
دغدغه رئیس اتحادیه خشکبار در آستانه شب عید؛
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: به هر حال یک پروسه قانونی باید طی شود تا جلوی کسی که تا دیروز مثلا پنیر فروش بوده و در آستانه عید آجیل فروش شده است را بگیریم.
به گزارش بازار نیوز ، ساعت های پایانی سال 95 به نفس نفس افتاده. چیزی به شروع سال جدید و عید نوروز باقی نمانده است و بازار خرید پسته و آجیل هم داغ شده است. اما تب داغ این بازار در شب عید بالاتر می رود و نوسان قیمت ها هم در هر منطقه بیداد می کند که البته مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز این موضوع را کاملا تکذیب می کند و می گوید: نظارت و بازرسی این اتحادیه از اول اسفند آغاز شده و کماکان هم ادامه دارد. تعزیرات حکومتی، استانی و بازرسی اتاق اصناف به خوبی در این زمینه فعالیت می کنند چرا که اتحادیه ها به تنهایی نمی توانند جلوی تخلفات را بگیرند. 

وی در ادامه اضافه کرد: بیش از 95 درصد آجیل فروشان شهر درست و سالم کار می کنند و اگر اشکالی در این صنف وجود دارد قطعا به آن دسته از فروشندگانی است که 2 ماه آخر سال آجیل فروش می شوند!

احمدی در این باره تصریح کرد: متاسفانه کسی که تا دیروز پنیر فروش بوده! یک ماه مانده به سال جدید آجیل فروش می شود و بعد از شکایت کسبه محل، با مراجعه به مغازه به شخص اخطار عدم وجود جواز را می دهیم که این پروسه هم یک ماه طول می کشد و در این فاصله عید تمام شده و شخص مذکور دوباره پنیر فروش می شود! به هر حال این پروسه قانونی باید طی شود و در این فاصله زمانی ما شخص می تواند در آستانه عید آجیل فروش شود. 

وی تاکید کرد: بالاخره این ها قوانینی است که باید مجلس این قوانین را اصلاح کند و آیین نامه ها باید این تغییرات را ایجاد کنند که به فرض مثال اخطار اتحادیه و اماکن نیروی انتظامی جمعا 72 ساعت طول بکشد نه 15 روز! یعنی فاصله زمانی پیگیری کم شود تا بتوان جلوی این تخلفات را گرفت. 

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به اینکه هرساله نسبت به این قانون اعتراض می شود اما هنوز به این مسئله رسیدگی نشده است، گفت: ما به عنوان نماینده باید این موضوع را از طریق اتاق اصناف پیگیری کنیم و اتاق اصناف هم به مجلس ارجاع کند که قطعا اعضای اتاق این موضوع را پیگیری کرده است اما در مجموع رسیدگی به این موضوع زمان بر است.

وی در خصوص نوسانات قیمت در بحش خشکبار گفت: نوسان قیمتی نداشتیم چرا که از 15 بهمن تا کنون تغییر قیمت وجود نداشته و اگر هم بوده هم به شدت برخورد کردیم.

وی با تکذیب خبر احتکار آجیل و خشکبار در شب عید گفت: به هیچ وجه احتکاری وجود نداشته همه به دنبال نقدینگی هستند و اگر کسی دست به احتکار بزند قطعا ورشکسته می شود. احتکار زمانی رخ می دهد که کمبودی وجود داشته باشد و این در حالی است که ما کمبودی در این زمینه نداشته ایم چرا که وقتی 170 هزار تن پسته در سال گذشته تولید داشته ایم و امسال این رقم به 220 هزار تن رسیده دیگر جایی برای احتکار باقی نمی ماند. ضمن اینکه در کشور ما به هیچ وجه پسته وارداتی وجود ندارد و 90 درصد محصولات را هم به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: 90 درصد مشکلات آجیل فروشان مربوط به آن دسته از فروشندگانی است که ظرف یک یا 15 روز آجیل فروش می شوند و همین افراد با فروش تنقلات کهنه و البته مانده برای رسیدن به سود بیشتر جنس را کمی ارزان تر به فروش می رسانند و برای فروشندگانی که اجناس تازه تر و البته با کیفیت تری دارند مشکل ایجاد می کنند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: